غلامرضا طحان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این دستگاه‌ها که در سطح جاده نصب شده، سهم تردد وسایل نقلیه سنگین، وزن آن ها، تعیین بیشترین ترافیک در محورها و تخلف فاصله غیرمجاز با خودروی بعدی را در محورهای مواصلاتی استان سمنان ثبت می کند، با استفاده از این دستگاه می توان نسبت به موقعیت های حساس و ترافیک های سنگین وارد عمل شد و اقدامات لازم را انجام داد.
وی با اشاره به این که 170 دستگاه و حدود 400 راننده اتوبوس در استان سمنان وجود دارد، خاطرنشان کرد: تا کنون چهار هزار کارت هوشمند رانندگی کامیون در این استان صادر شده است.
معاون اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان بیان داشت: آموزش قبل از خدمت و ضمن خدمت به رانندگان اتوبوس ارایه می شود و درآیین های مناسبتی به ویژه اربعین حسینی نیز آموزش‌های لازم برای پیشگیری از تصادف های احتمالی درنظر است.
وی، علت 70 درصدی واژگونی خودروها در محورهای مواصلاتی استان سمنان را ناشی از خواب آلوگی دانست و خاطرنشان کرد: 90 درصد تصادفات در استان سمنان مربوط به افراد غیربومی است.
معاون اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان، به مسافت بیش از 600 کیلومتری محور تهران- مشهد با مسیر هفت ساعته و کویری بودن جاده‌های استان سمنان اشاره کرد و گفت: 27 مجتمع خدمات رفاهی در محورهای استان تجهیز شده است تا آماده ارایه خدمت به مسافران عبوری برای پیشگیری از تصادفات ناشی از خستگی و خواب آلودگی باشد.
43 دوربین سرعت سنج با تصویربرداری به صورت متوسط و لحظه ای و نظارتی درمحورهای استان سمنان برای کنترل و ضبط تخلفات فعال است، سالانه بیش از 570 هزار بارنامه در استان صادر می شود و بیش از 20 میلیون مسافر در این محور تردد می کنند.
استان سمنان بیش از هشت هزار و 600 کیلومتر بزرگراهف آزادراه، راه اصلی ،فرعی و روستایی دارد.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی‌منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.