به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود، در مسجد و حسینیه مدرسه قلعه این شهر، افزود: در سده گذشته به بهانه رشد علمی، جریانی از سوی غرب آغاز شده و به ایران نیز راه یافت که طی آن جایگاه خانواده دچار تزلزل شد.
وی بر ضرورت توجه دولت، مجلس شورای اسلامی و مراکز آموزشی به تقویت جایگاه خانواده تاکید کرد و گفت: باید مادر جایگاه اصلی خود را بازیابد چرا که تربیت نسل آینده بر دوش بانوان است.
خطیب جمعه شاهرود با اشاره به روز خانواده و تکریم بازنشستگان، یادآور شد: بازنشستگان سرمایه جامعه هستند و باید در هر شهر و کشوری، از وجود آنان برای مشاوره گرفتن در امور بهره برد.
امینی تاکید کرد: با وجود این همه جوانان با مدرک تحصیلی بالا، چه دلیلی دارد که برخی از شرکت ها و اداره ها همچنان از افراد بازنشسته استفاده کنند.
وی، به مباهله و پیام های این رخداد اشاره کرد و گفت: در مباهله عظمت خاندان پیامبر اکرم (ص) در قرآن به عنوان سند محکم مسلمانان ماندگار شد، مباهله ثابت کرد اهل منطق همیشه پیروز شده و بی‌منطقی پایانی جز شکست نخواهد داشت.
امام جمعه شاهرود، درباره کشتار مردم مسلمان میانمار، بیان کرد: مسلمانان این کشور نوپا، افرادی بودند که روزی برای کار، از بخش دیگری از کشور خود یعنی هندوستان بزرگ، به بخش دیگری از آن هجرت کردن، بنابراین اقلیت مسلمان این کشور را نمی توان بیگانه به شمار آورد، بلکه آن‌ها شهروندان قانونی آنجا هستند و حق حیات دارند.
امینی تاکید کرد: چگونه است افرادی در دنیا که برای کوچک ترین حادثه فریاد می زنند، اکنون برای کشتار هزاران تن مظلوم صدایشان در نمی آید.
وی، راه حل مشکلات دنیای اسلام را رسیدن به اتحاد دانست و گفت: مسلمانان میانمار اهل سنت هستند، اما هیچ یک از کشورهای مسلمان مانند عربستان و قطر از آنان حمایت نکردند.
امام جمعه شاهرود افزود: افتخار جمهوری اسلامی این است که از ابتدای انقلاب، حمایت از مردم مظلوم را در هر کجای عالم، وظیفه انسانی خود می داند.
7359/6103 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.