محمد رضا خباز روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: 85 درصد از هزینه های اجرای طرح های آبیاری نوین پرداخت‌ با کمک هزینه دولت است و از ابتدای دولت یازدهم تا کنون 100 هکتار کشت گلخانه ای با سامانه های نوین آبیاری در استان سمنان اجرا شده است.
وی با اشاره به این که کشاورزان باید در مصرف آب صرفه جویی کنند، خاطرنشان کرد: یک گروه در جنوب شهرستان دامغان توانستند میزان شوری زمین های کشاورزی را از 220 هزار به زیر هزار کاهش دهند تا در افزایش تولید و کاهش مصرف آب موثر باشد.
خباز به ایجاد تعاونی پسته کاران در شهرستان دامغان اشاره کرد و گفت: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و اعتمادسازی برای ورود کشاورزان به منظور سهولت در تامین نیازها، با این شیوه ارزش افزوده محصولات نیز به تولیدکنندگان بازمی گردد.
استاندار سمنان بیان داشت: پیش بینی می شود با بهبود شرایط تولید پسته از جمله مقابله با آفات، تولید پسته از 17 هزار تن درسال 95 به بیش از 40 هزار تن افزایش یابد.
بیش از 80 درصد پسته استان سمنان در شهرستان دامغان تولیدی می‌شود و در سال جاری پیش بینی می شود از باغ های شهرستان دامغان 40 هزار تن برداشت شود.
تولید انواع محصولات کشاورزی استان سمنان در سال زراعی گذشته حدود 10 درصد و تولید محصولات راهبردی کشاورزی در این استان 33 درصد افزایش یافت، در استان سمنان 45 هزار بهره بردار در بخش های مختلف فعالیت دارند.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.