علی باقرزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در سمنان، با بیان اینکه و 2 میلیون و 690 هزار نفر بی‌سواد در کشور در رده سنی 10 تا 49 ساله وجود دارد، افزود: در پنج سال گذشته باسوادی رشد خوبی داشته است، با سوادی در رده سنی افراد 10 تا 49 ساله 2.3 درصد و در بین افراد بالای 6 سال 2.85 درصد رشد داشته است.
باقرزاده با بیان اینکه از مجموع بی‌سوادان در کشور یک میلیون و 500 نفر کم شده است، تصریح کرد: این آمار رشد حدود 15 درصدی باسوادی را از سال 86 تا کنون نشان می دهد.
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور با بیان این که در کشورهای دیگر برای حضور مردم برای سوادآموزی از مشوق مادی و غیرمادی، قانون گذاری، اجبار و مجازات استفاده می‌شود، افزود: در کشور برای حضور مردم برای سوادآموزی محدودیت و تشویق در نظر گرفته شده است.
باقرزاده گفت: گروه های مرجع و رسانه نقش مهمی در ترویج و فرهنگ باسوادی در جامعه دارند.
وی با اشاره به فرموده امام راحل که افراد باسواد خانواده برای آموزش افراد بی‌سواد خانواده قیام کنند، تصریح کرد: ترویج و فرهنگ سازی و زمینه سازی برای سوادآموزی باید از درون خانواده شروع شود و افراد تحصیل‌کرده در خانواده و روستاها به عنوان بخشی از مسوولیت اجتماعی نباید بی‌سوادی را قبول کنند و باید به جایی برسیم که زندانی، مددجوی کمیته امداد و کارگر کارگاه تولیدی، در هیچ جایی از کشور فرد بی‌سواد وجود نداشته باشد.
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور با اشاره به اینکه سمنان جز سه استان برتر کشور است که باسوادی افراد زیر 50 سال به عنوان گروه هدف در آن به 97 درصد رسیده است، خاطرنشان کرد: باید عزم عمومی شکل گیرد تا تعداد اندک افراد بی‌سواد که بخشی از آن اتباع هستند باسواد شوند و ظرف 2سال آینده در سمنان شاهد باسوادی 100 درصد باشیم.
به گزارش ایرنا، گروه هدف در نظام آموزش و پرورش برای ریشه کنی بی‌سوادی زیر 50 سال است و در استان سمنان سطح باسوادی حدود 97 درصد است و جمعیت چهار هزار نفری اتباع افغان سهم 50 درصدی در بی‌سوادی استان دارند.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان 118هزار دانش آموز و 110 هزار دانشجو دارد.
7342/6103 خبرنگار: الناز ملکی ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.