به گزارش ایرنا، چهارمین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان از امروز 22 آغاز شد و فردا ادامه خواهد داشت، برگزاری آیین شکرگزاری، ایستگاه های نقاشی با موضوع پسته، مسابقه آشپزی با محصولات پسته شامل دسر، کیک، شیرینی و دسر از جمله برنامه های این جشنواره است.
طی این 2 روز کارگاه های آموزشی ویژه باغداران با حضور استادان شهرستانی، استانی و کشوری با حضور کارشناسان و فعالان اقتصادی و کشاورزان و باغداران شهرستان دامغان در هفت بخش مختلف برگزار می شود که شرکت در این کارگاه های آموزشی برای رایگان است.
ایجاد نمایشگاه بین المللی عرضه محصولات، ادوات و تجهیزات بخش کشاورزی با نگاه ویژه به تولید و عرضه محصول پسته و صنایع غذایی و دستی با 50 غرفه از 15 شرکت داخلی و خارجی نیز از جمله برنامه های این جشنواره است که از 21 تا 24 شهریور96 در مجموعه سالن ورزشی جمعیت هلال احمر شهرستان دامغان دایر است.
تعدادی از غرفه داران این نمایشگاه از شرکت های خارجی آلمان، ژاپن، ایتالیا و کره جنوبی هستند و علاقه‌مندان می توانند از ساعت 9 تا 13 و 17 تا 21 و 30 دقیقه از این نمایشگاه بازدید کنند.
پیگیری برای افتتاح تالار بورس پسته در دامغان یکی از مهم ترین دستاوردهای چهارمین جشنواره پسته است که در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.
هدف از برگزاری این جشنواره ملی استفاده از توان و ظرفیت های بخش کشاورزی با ارائه طرح ها و برنامه ها در بحث سرمایه گذاری، کمک به افزایش تولید، کاهش آفات و صدمات به باغ‌ها و ایجاد اشتغال در حوزه پسته‌کاری است.
تا کنون پنج سفیر از کشورهای چین، روسیه، افغانستان، بنگلادش و ونزوئلا برای حضور در جشنواره ملی پسته دامغان اعلام آمادگی کردند.
حدود 6 درصد سطح زیرکشت پسته کشور و بیش از 17 درصد پیش بینی تولید پسته کشور متعلق به باغ های پسته شهرستان دامغان در استان سمنان است.
9856/6103 خبرنگار: میثم اسماعیلی** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادهای استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.