رضا زارع زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، بسترسازی برای ورود بخش‌های تعاونی و خصوصی به فعالیت‌ها و انجام طرح‌های اقتصادی را از اقدامات شرکت های تعاونی توسعه و عمران فراگیر ملی عنوان کرد و گفت: وجود شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران فراگیر ملی از وظایف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که پس از گذشت یک سال و نیم از درخواست این شهرستان، هنوز دایر نشده است.
وی، به وظایف این شرکت ها اشاره کرد و افزود: واگذاری فعالیت های خدماتی ادارات و دانشگاه ها، ایجاد فعالیت های سرمایه گذاری و انجام فعالیت های عمرانی شهرستان بدون انجام مزایده و مناقصه به شرکت های تعاونی توسعه عمران و فراگیر ملی می تواند از جمله فعالیت های آنان باشد.
زارع زاده گفت: به منظور ارتباط تجاری بیشتر ایران با دنیا در ارائه محصول پسته و دستاوردهای علمی این محصول، تا کنون پنج سفیر از کشورهای چین، روسیه، افغانستان، بنگلادش و ونزوئلا برای حضور در جشنواره ملی پسته دامغان اعلام آمادگی کردند.
دبیر چهارمین جشنواره ملی پسته دامغان، از پیگیری جدی برای به ثبت جهانی محصول راهبردی و طلای سبز یعنی پسته دامغان خبر داد و افزود: ثبت ملی و جهانی این محصول از مهمترین ره آوردهای برگزاری سه دوره جشنواره ملی پسته است که امیدواریم هرچه زودتر محقق شود و تا چهار ماه آینده قطعی شدن این موضوع مشخص می‌شود.
دبیر چهارمین جشنواره ملی پسته دامغان اضافه کرد: پسته دامغان پس از پسته کرمان، به عنوان دومین شهر وارد تالار بورس کالا می شود که به همین منظور، سه شرکت خصوصی و سه شرکت تعاونی به این منظور معرفی می شوند که از بین این 6 شرکت، یک شرکت به عنوان کارگزار این امر معرفی خواهد شد.
زارع زاده عنوان کرد: در صورت همکاری تمام دستگاه های اجرایی، حضور فعال کشاورزان و باغداران و اجرای سامانه‌های نوین کشاورزی در باغ ها، اهداف این جشنواره به خوبی محقق خواهد شد.
دبیر جشنواره ملی پسته دامغان گفت: توجه به موضوعات علمی و پیگیری دستاوردهای سال های گذشته این جشنواره جزو اولویت های ستاد چهارمین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان است.
چهارمین جشنواره پسته ایران- دامغان 22 و 23 شهریور96 به همراه نمایشگاهی از 50 غرفه با حضور شرکت‌هایی از 10 استان و چهار کشور خارجی برنامه‌ریزی شده‌است، از پیش بینی برداشت 40 هزار تن پسته در دامغان 50 درصد به صورت تازه فروشی و 50 درصد باقیمانده در 105 واحد صنایع تکمیلی این شهرستان فرآوری می‌شود.
9856/6103 خبرنگار: میثم اسماعیلی** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادهای استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.