محمدرضا خباز روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : نباید با موانع تراشی، اتخاذ تدابیر اشتباه و کاغذ بازی های اداری فعالان اقتصادی را برای سرمایه گذاری در استان سمنان دلسرد کرد.
وی اظهارداشت : باید دستگاه های اجرایی برای رفع مشکلات اداری سرمایه گذاران هرگونه اقدامی که لازم است را انجام دهند چرا که در استان سمنان برای افزایش اشتغال نیازمند مشارکت فعالان اقتصادی هستیم.
وی تصریح کرد : اکنون بخش خصوصی برای افزایش اشتغال و رونق کسب و کار باید میدان بار باشد و دستگاه های اجرایی با برداشتن موانع سرمایه گذاری می تواند انگیزه قابل توجه ای رو به فعالان اقتصادی برای راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی در سمنان ایجاد کنند.
خباز تصریح کرد : باید برای افزایش اشتغال در سمنان تفکر فراجناحی داشت و با این راهبرد ارزشمند می توان عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را در عرصه های ملی و بین المللی دوچندان کرد.
وی اضافه کرد : دفتر کاری استاندار سمنان برای حمایت از سرمایه گذار همواره بر روی آحاد مردم به خصوص فعالان اقتصادی باز است و باید برای کاهش نرخ بیکاری در استان به بخش خصوصی میدان داد.
استاندار سمنان تاکید کرد : برای افزایش رفاه اجتماعی در این استان باید مسوولان دستگاه های اجرایی روحیه ای جهادی داشته باشند و هر گونه کارشکنی و کم کاری از سوی دولتمردان برای بی میل شدن فعالان اقتصادی برای راه اندازی واحد تولیدی قابل پذیرش نیست.
وی برگزاری همایش های سرمایه گذاری را یکی از اقدامات درست و اصولی برای جذب فعالان اقتصادی در این استان برشمرد و گفت : با این راهبرد می توان برای افزایش اشتغال در سمنان گامهای مهمی برداشت.
استاندار سمنان سمنان ادامه داد : جذب و حمایت از سرمایه گذار نمونه واقعی اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی است و فعالان اقتصادی برای کاهش نرخ بیکاری در کشور با ساخت واحدهای صنعتی به میدان بیایند.
به گزارش ایرنا، در سه ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.8 درصد و 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.