غلامرضا کاتب روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : افزایش ریزگرد در مناطق شهری گرمسار با کاهش پوشش گیاهی در عرصه های طبیعی شهرستان محسوس است و باید با برنامه ریزی های مدون برای رفع این معضل اقدام کرد.
وی تصریح کرد : انتقال آب از سد نمرود به گرمسار می تواند بخش قابل توجهی چالش کمبود آب آشامیدنی در گرمسار را برطرف کند و باید مسوولان دستگاه های اجرایی برای احیا این عرصه ملی در کمترین زمان ممکن اقدام کنند.
کاتب اضافه کرد : بیش از سه هزار میلیارد ریال برای انتقال آب سد نمرود به گرمسار اعتبار نیاز است و باید وزارت نیرو در دولت دوازدهم برای اجرای این طرح مهم ملی اعتبارات لازم را تخصیص دهد.
نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت : برای افزایش اشتغال در استان سمنان باید به زیرساخت های سرمایه گذاری توجه شود و در دولت تدبیر و امید به این امر توجه ویژه ای شده است.
کاتب تصریح کرد : منطقه ویژه اقتصادی گرمسار فرصتی ارزشمند برای افزایش اشتغال در سمنان است و باید با تکمیل زیرساخت های این منطقه برای راه اندازی واحدهای صنعتی و کاهش نرخ بیکاری در استان تلاش کرد.
وی اضافه کرد : برای افزایش اشتغال و رونق کسب کار در استان سمنان باید به بخش خصوصی میدان داد چرا که با اعتبارات دولتی نمی توان برای کاهش نرخ بیکاری اقدام کرد.
کاتب تصریح کرد : بیش از 80 درصد از اعتبارات دولتی صرف هزینه جاری در کشور می شود و نمی توان با اعتبارات محدود عمرانی برای کاهش نرخ بیکاری در ایران اسلامی تلاش کرد.
نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلانی ادامه داد : اجرای دقیق برنامه اقتصاد مقاومتی باید به معنی واقعی در جامعه نهادینه شود و با این راهبرد ارزشمند توسعه و آبادانی در ایران اسلامی دوچندان می شود.
به گزارش ایرنا، گرمسار غربی ترین شهرستان استان سمنان پنج هزار و 182 کیلومتر مربع وسعت و دستکم 70 هزار نفر جمعیت دارد. این شهرستان از شمال به دماوند، از غرب به ورامین، از شرق به شهرستان آرادان و از جنوب به کویر مرکزی محدود می شود.
شهرستان گرمسار به دلیل نزدیکی با تهران و برخورداری از صنایع و واحدهای آموزش عالی، میزبان جمعیت قابل توجهی از استان تهران است.
در سه ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.8 درصد و 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.