علی اصغر مجد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در سال 92 بیش از 35 درصد از واحدهای صنعتی دامغان غیر فعال بود که با درایت دولت تدبیر و امید اکنون این آمار به کمتر از 20 درصد رسیده است.
وی اظهارداشت : بخش قابل توجه ای از واحدهای صنعتی و تولیدی دامغان با چالش کمبود آب و بیمه ای و مالیاتی مواجه است که باید در دولت دوازدهم برای افزایش اشتغال، این چالش ها در این شهرستان برطرف شود.
وی ادامه داد : کمبود آب چالش اساسی در اجرایی نشدن طرح های توسعه ای اقتصادی در دامغان است که باید با برنامه ریزی های هدفمند در کوتاه مدت این مشکل برطرف شود.
مجد اضافه کرد : 130 واحد معدنی در دامغان وجود دارد که بیش از 20 درصد از آنها به دلیل کمبود آب غیر فعال است.
فرماندار دامغان تصریح کرد : نرخ بیکاری در این شهرستان نسبت به متوسط نرخ استانی بیش از 2 درصد بیشتر است که باید با اجرای دقیق برنامه اقتصاد مقاومتی و اجرای طرح های اشتغال آفرین برای رفع این معضل اقدام کرد.
مجد اضافه کرد : عملکرد دولت تدبیر و امید در چند سال گذشته برای اجرای طرح های توسعه ای مطلوب بود و باید برای کاهش نرخ بیکاری برای چهار سال آینده هم این طرح مهم اجرایی شود.
فرماندار دامغان تصریح کرد : این شهرستان با وجود زیرساخت های مهم صنعتی، کشاورزی ، نرخ بیکاری قابل توجه ای دارد و باید با اتحاد برای رفع این چالش اقدام کرد.
به گزارش ایرنا، در سه ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.8 درصد و 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.