داریوش طاهری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : براساس برآوردهای اولیه در سال جاری بیش از 150 واحد صنعتی نیمه فعال گرمسار با هدف فعالیت مجدد تسهیلات رونق تولید دریافت می کنند.
وی اظهارداشت : در سال گذشته بیش از 300 واحد صنعتی غیرفعال و نیمه فعال گرمسار با ارایه تسهیلات 800 میلیارد ریالی به چرخه تولید برگشت.
وی اضافه کرد : عملکرد دولت تدبیر و امید در ارایه تسهیلات رونق تولید و افزایش رونق اقتصادی در بخش صنعت بسیار قابل توجه و ارزشمند بود و با برنامه ریزی های انجام شده این طرح برای بازگشت بیش از 100 واحد صنعتی دیگر به چرخه تولید ادامه می یابد.
طاهری کمبود آب را یکی از چالش های اساسی در راه اندازی نشدن واحدهای صنعتی و تولیدی در گرمسار برشمرد و گفت : امیدواریم با رفع این چالش شاهد افزایش بیش از پیش رونق اقتصادی در سمنان باشیم.
فرماندار گرمسار اضافه کرد : بیش از 30 درصد تفاهم نامه های سرمایه گذاری 27 هزار میلیارد ریالی دولت با بخش خصوصی در این شهرستان درحال انجام است و در کوتاه مدت و عملیاتی شدن این طرح نرخ بیکاری در گرمسار به میزان قابا توجهی افزیش می یابد.
وی بیان داشت : در چهار سال گذشته طرح های اشتغالزایی اقتصاد‌ مقاومتی به معنی واقعی در گرمسار عملیاتی شد و باید این رویکرد ارزشمند در دولت کنونی هم برای افزایش اشتغال در نقاط مختلف کشور ادامه یابد.
گرمسارغربی ترین شهرستان استان سمنان و دارای وسعت پنج هزار و 182 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 70 هزار نفر است، این شهرستان از شمال به دماوند، از غرب به ورامین، از شرق به شهرستان آرادان و از جنوب به کویر مرکزی محدودمی شود.
شهرستان گرمسار به دلیل نزدیکی با تهران و برخورداری از صنایع و واحدهای آموزش عالی، میزبان جمعیت قابل توجهی از استان تهران است.
به گزارش ایرنا، در سه ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.8 درصد و 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.