سیدحسن میرعماد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در این استان با خرید و تجهیز هزار و 500 دستگاه ادوات کشاورزی در قالب تسهیلات از محل تامین صندوق توسعه ملی افزایش یافته است.
وی تصریح کرد : در سال 96، برای نوسازی و خرید ادوات کشاورزی در استان 180 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی پیش بینی شده که 25 درصد از این میزان اعتبار جذب شده است.
وی اظهار داشت : صادرات محصولات استان سمنان در سال به 95 به 20 میلیون دلار رسید و پیش بینی شده تا پایان امسال به 30 میلیون دلار افزایش یابد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که بسته بندی محصولات کشاورزی راهی برای افزایش دامنه صادارت است، این راهبرد باید به صورت جدی عملیاتی شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به این که ابتدای سال 96 تاکنون زنجیره تولید فرآورده های شیر در کارخانه صدرالبرز دامغان، شهرک صنعتی سمنان به بهره برداری رسیده و در گرمسار در حال احداث است، گفت: با افزایش این واحدها و تامین زنجیره تولید و فرآوری شیر، نگرانی کشاورزان و تولید کنندگان محصولات لبنی از بین خواهد رفت.
به گزار ش ایرنا، به تاکید کارشناسان به هر میزان که ضریب مکانیزاسیون افزایش یابد به همان میزان بهره وری در تولید و زمان برداشت محصول افزایش پیدا می کند.
تولید محصولات کشاورزی در سال زراعی 94- 95 در استان سمنان با افزایش 9.4 درصدی نسبت به دوره قبل از آن به یک‌ میلیون و 570 هزار تن رسید که از این میزان 672 هزار تن محصولات راهبردی حوزه کشاورزی در استان بود که افزایش حدود 33 درصدی داشت.
استان سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار کشاورزی دارد و حدود 87 درصد از آب تولیدی در این استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود.
7344/6026
*خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.