علی اصغر جمعه ای روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : فقط در 2 سال گذشته بیش از 10 واحد معدنی استان به دلیل کمبود آب تعطیل شد که باید با افزایش تولید آب این واحدها را به چرخه تولید بازگرداند.
وی تصریح کرد : چالش کمبود آب دلیل اصلی در اجرایی نشدن طرح های توسعه ای در سمنان است که براساس آمار موجود بیش از 50 واحد صنعتی استان به دلایل مختلف غیرفعال است.
وی اظهارداشت : سمنان از ظرفیت های مختلف اقتصادی، معدنی و صنعتی برخوردار است که برای افزایش اشتغال و رونق کسب و کار باید به زیرساخت های سرمایه گذاری در این بخش توجه شود.
جمعه ای اضافه کرد : تاکنون براساس اعلام نظر استانداری سمنان بیش از هفتاد هزار میلیارد ریال تفاهم نامه اقتصادی با بخش خصوصی در چهار سال گذشته منعقد شده اما برای عملیاتی کردن آن توجه به زیرساخت ها امری اجتناب ناپذیر است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: بیش از 80 درصد آب تولیدی استان در بخش کشاورزی مصرف می شود که می توان با استفاده از سامانه های نوین آبیاری و جلوگیری از هدر رفت بخش قابل توجه از این آب را به بخش صنعت و معدن انتقال داد.
جمعه ای اضافه کرد : برای افزایش اشتغال و رونق کسب و کار وفاق و اتحاد مسوولان دستگاه های اجرایی اجتناب ناپذیر است و باید با بهره گیری از ظرفیت های موجود برای کاهش نرخ بیکاری در سمنان گام برداشت.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: در سال گذشته بیش از 10 هزار شغل با ارایه تسهیلات و بازگشت واحدهای صنعتی به چرخه تولید در سمنان ایجاد شد که باید برای کاهش نرخ بیکاری در چهار سال آینده این طرح های ارزشمند ادامه یابد.
به گزارش ایرنا، در سه ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.8 درصد و 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.