محمدرضا خباز روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : نابسامانی های اقتصادی و تورم بیش از 40 درصدی از دولت های گذشته به دولت تدبیر و امید به ارث رسید در حالی که با درایت و تیزهوشی دکتر روحانی در چهارسال گذشته بخش قابل توجهی از این مشکلات برطرف شده است.
وی اظهارداشت : مسیر توسعه اقتصادی در آغاز به کار دولت یازدهم در سمنان بسیار ناهموار بود و با عزم و اراده مسوولان دستگاه های اجرایی ریل گذاری خوبی برای رونق کسب و کار در این استان انجام شد.
وی اضافه کرد : در دولت یازدهم بیش از 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی سمنان به سامانه های نوین آبیار تجهیز شد و تولید گندم از 80 هزار تن در سال 92 به بیش از 120 هزار تن در سال 96 رسید که این امر نمونه ای از خدمات ماندگار این دولت خدمتگزار در این استان است.
استاندار سمنان اضافه کرد : در دولت های گذشته فعالان اقتصادی علاقه چندانی برای سرمایه گذاری در این استان نداشتند و با اتخاذ تدابیر راهبردی بیش از هفتاد هزار میلیارد ریال تفاهم نامه سرمایه گذاری در دوسال گذشته با بخش خصوصی منعقد شد .
وی ادامه داد : رفع موانع اقتصادی و افرایش اشتغال در استان با اقدامات صورت گرفته به نیمه راه رسیده است و باید با همدلی و اتحاد در چهارسال آینده رویکردهای مهم اقتصادی دکتر روحانی برای کاهش نرخ بیکاری در سمنان ادامه یابد.
خباز ادامه داد : در آبانماه امسال هم براساس برنامه ریزی های انجام شده در سمنان با 300 سرمایه گذار داخلی و خارجی تفاهم نامه اقتصادی امضا می شود که این امر در رونق کسب وکار در این استان تاثیر شایانی دارد.
به گزارش ایرنا ، در دولت تدبیر و امید در استان سمنان 87 طرح با سرمایه گذاری 60 هزار و 575 میلیارد ریال تفاهم نامه اجرای طرح های مختلف با بخش خصوصی منعقد شده است.
در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد، سال 95 از استان سمنان بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشت.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.