غلامرضا کاتب روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: دولت در برنامه ششم توسعه مکلف به کاهش سالانه نرخ بیکاری به میزان هشت دهم درصد شده است و باید با میدان دادن به تعاونی ها در کنار بخش خصوصی برای افزایش اشتغال در کشور تلاش کرد.
وی خاطرنشان کرد: برنامه ششم توسعه و ایجاد اشتغال سالانه برای 900 هزار نفر تنها با اعتبارات دولتی در کشور حاصل نمی شود و باید با توجه به زیرساخت های مختلف اقتصادی و صنعتی به صورت یکنواخت در نقاط شهری و روستایی کشور چالش بیکاری را ریشه کن کرد.
وی اضافه کرد: رونق فعالیت تعاونی ها نمونه بارز اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی و توجه به منویات رهبر انقلاب برای افزایش روزافزون توسعه اقتصادی در کشور است.
کاتب گفت: توجه به تعاونی ها در کنار بخش خصوصی و دولتی باید مورد توجه برنامه‌ریزان قرار گیرد تا اقتصادی با رویکرد مردم محوری در جامعه نهادینه شود.
نماینده مردم گرمسار وآرادان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شهرستان گرمسار از زیرساخت های قابل توجه برای توسعه و رونق کسب وکار تعاون کاران برخوردار است و با شناسایی نقاط قوت و ضعف اشتغالزایی در هر منطقه ، می توان برای جلوگیری از مهاجرت اقشار روستایی به شهر گام برداشت.
یک میلیون و 603 هزار و 930 نفر در تعاونی های کل کشور بر اساس آمار سازمان تامین اجتماعی شاغل هستند که در استان سمنان سهم شاغلان در تعاونی ها 17 هزار و 24 نفر و معادل 1.1 درصد اشتغال است.
هزار و 82 تعاونی در کل کشور فعال است و در استان سمنان 1.22 درصد از تعاونی های کل کشور به تعداد هزار و 162 تعاونی فعال است که 245 هزار و 772 نفر عضو دارد و بیش از 22 هزار نفر در این تعاونی ها مشغول به کار هستند.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده :مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.