منوچهر صادقی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در سال 95 بیش از 298 میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار،با بخش خصوصی قرارداد امضا شد و باید این روند مثبت برای رونق کسب وکار برای سال 96 هم ادامه یابد.
وی اضافه کرد: درکنار انعقادتفاهم نامه های سرمایه گذاری با فعالان اقتصادی، باید به تامین آب و برق مورد نیاز واحدهای تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی توجه شود به طوری که یک فعال اقتصادی به غیر از ارایه محصولات با کیفیت به بازار هیچ‌گونه دغدغه ای نداشته باشد.
وی ادامه داد: در یک سال ونیم گذشته، بسیاری از فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در سمنان با پیگیری های قابل توجهی که از سوی محمدرضا خباز استاندار سمنان انجام شد اعلام آمادگی کردند که نتیجه آن انعقاد تفاهم نامه های چند هزار میلیارد ریالی با بخش خصوصی است.
صادقی تصریح کرد: انعقاد تفاهم نامه های سرمایه بیش از 71 هزار میلیارد ریال با بخش خصوصی در کمتر از 2 سال گذشته، رویداد بسیار ارزشمند برای افزایش اشتغال و رونق کسب وکار در سمنان بوده است.
مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری سمنان گفت: در آبان 96 هم با بیش از 300 فعال اقتصادی تفاهم نامه سرمایه گذاری منعقد می شود که این امر در روند نزولی نرخ بیکاری در استان تاثیر شایانی دارد.
به گزارش ایرنا، در سه ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.8 درصد و 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده :مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.