به گزارش ایرنا، اسماعیل غنیان روز شنبه در نشست خبری در سالن اجتماعات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان افزود: این هشت تعاونی با اعتبار 68 میلیارد 245 میلیون ریال فعال شده است که 30 میلیارد و 245 میلیون ریال از محل سرمایه گذاری و 38 میلیارد ریال اعطای تسهیلات بوده است‌.
وی خاطرنشان کرد: این تعاونی ها در بخش صنایع دستی، مسکن، خدمات، باغداری، زراعت در نقاط مختلف استان سمنان به بهره برداری می رسد‌.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان به فعالیت 151 هزار تعاونی در استان اشاره کرد و گفت: 16 هزار و 600 نفر در این تعاونی ها مشغول به کار هستند که سهم یک درصدی از شاغلان کل تعاونی های کشور دارند.
وی با اشار به این که در دولت یازدهم فعالیت 257 تعاونی در استان سمنان تشکیل و منجر به اشتغال سه هزار و 304 نفر شد، خاطرنشان کرد: با به بهره برداری از 88 تعاونی در دولت یازدهم در این استان برای یکهزار و 308 نفر اشتغال ایجاد شد.
غنیان با اشاره به اینکه افزایش 400 درصدی آموزش‌ها و افزایش بازرسان باعث کاهش 12 درصدی حوادث کار در استان سمنان در سال 95 شد، از آغاز به کار 17 طرح روستا‌تعاون در سطح کشور همزمان با هفته تعاون به صورت ویدئو کنفرانس در سالن جلسات اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان خبر داد.
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان به حادثه اخیر که منجر به فوت یک کارگر در شرکت آریا ترانسفو شهرستان مهدی‌شهر شد اشاره کرد و گفت: علت این حادثه در دست پیگیری است.
95 هزار و 82 تعاونی در کل کشور فعال است و در استان سمنان 1.22 درصد از تعاونی های کل کشور به تعداد هزار و 162 تعاونی فعال است.
یازدهم تا هفدهم شهریور هفته تعاون نامگذاری شده است و طبق پیش‌بینی برنامه پنجم توسعه، تعاون باید سهم 25 درصدی از اقتصاد کشور می‌داشت که اقتصاددانان اعتقاد دارند در حال حاضر تعاون در بهترین حالت فقط هفت درصد از فعالیت اقتصادی کشور را به خود اختصاص داده است.
7344/6103 خبرنگار: امیر حسین کاشی منش ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.