به گزارش ایرنا ، حمید باباخانی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال 27 دانش آموز تارک تحصیل جذب مدرسه شدند و حتی در نقاط دور افتاده و محروم شهرستان، کلاس های درس با تعداد کم دانش آموزان برگزار شد.
وی ادامه داد: به منظور اشتغال جوانان تحصیل کرده، 30 نیروی انسانی بومی در طرح خرید خدمات آموزشی در طرود، سطوه و شهرک شهید بهشتی جذب آموزش و پرورش شدند.
معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به تجهیز بیش از 40 درصد کلاس های درس به سیستم هوشمند و نیمه هوشمند در مقطع ابتدایی، بیان کرد: به بیش از 90 درصد اولیای دانش اموزان پایه یکم ابتدایی با برگزاری همایش های منظم منطقه ای و با حضور و تدریس مشاوران، معلمان و مدیران با تجربه، آموزش های لازم داده شد.
باباخانی با بیان اینکه بیش از چهار هزار دانش آموز ابتدایی در طرح جابربن حیان شرکت کردند، افزود: 300 اثر برگزیده آنان در جشنواره شهرستانی حضور داشته و از مجموع پنج اثر راه یافته به مرحله کشوری، 2 مورد برگزیده شد.
وی تاکید کرد: این موفقیت به این معناست که دانش آموزان و خانواده های آنان اهتمام به کارهای پژوهشی را پذیرفتند و اگر بتوان پایه ابتدایی را قوی کرد، نتیجه آن در جشنواره های خوارزمی و دیگر رقابت ها در مقطع های بالاتر مشخص می شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود همچنین از رشد 47.8 درصدی رتبه های زیر 2 هزار کنکور سراسری امسال به نسبت سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد این رتبه ها در کنکور 95، 71 مورد بود اما امسال به 108 مورد رسیده است .
باباخانی با ابراز رضایت از انجام فرایند هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم، یادآور شد: امسال آموزش و پرورش شهرستان در هدایت تحصیلی بهترین عملکرد را داشت به گونه ای که 2 هزار دانش آموزدر انتخاب رشته هدایت شدند اما حتی یک مورد اعتراض رخ نداد.
وی به برخی از اقدامات معاونت پرورشی هم اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی گذشته 116 امام جماعت روحانی و 30 امام جماعت فرهنگی در مدرسه ها به کار گرفته شدند.
باباخانی اضافه کرد: 59 مبلغه نیز در قالب طرح های مشاوران مذهبی، امین، روشنا و امیدان برای راهنمایی دانش آموزان درمورد مسائل دینی حضور یافتند.
وی افزود: 10 هزار تن نیز از حضور در 30 محفل قرآنی در ماه مبارک رمضان در کانون ملی شهید بهشتی بهره بردند.
امسال بیش از 29 هزار دانش آموز شهرستان شاهرود در 258 آموزشگاه تحصیل می کنند.
شاهرود دارای 176 مدرسه دولتی، 32 غیر دولتی و 50 آموزشگاه پیش دبستانی است.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده :محسن شاکری
(برای آگاهی از اخبار شهرستان های شاهرود و میامی به کانال تلگرامی اخبار ایرنا شاهرود به آدرس @irnashahroud مراجعه فرمایید)
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.