به گزارش ایرنا، حرکت خستگی ناپذیر و پرشتاب دولت که سرسختانه به زیرسازی برای توسعه و پیشرفت نقاط مختلف کشور، به طور یکنواخت به ویژه مناطق محروم جریان دارد، آهنگ دلنشینی است که صدای محرومیت زدایی آن مردم استان سمنان را شادمان کرده است.
دولت تدبیر وامید با ارایه خدمات ارزنده در هفته دولت 96 مسیر رونق کسب وکار را در سمنان هموار کرد و با بهره برداری از طرح های حوزه های مختلف در هشت شهرستان استان سمنان علاوه بر روحیه نشاط و شادی در جامعه، با انعکاس جدیت دولتمردان در تکمیل طرح ها و قول های گذشته، بار دیگر روحیه خدمتگزاری خود به مردم را برجسته و بر آن تاکید کردند.
هفته دولت امسال فرصتی ارزشمند برای مسوولان و سفر به نقاط مختلف استان و رویارویی و شناسایی مشکلات مردم بود و مسوولان دستگاه های اجرایی در آغاز به کار دولت دوازدهم با روحیه ای جهادی برای افتتاح و کلنگ زنی طرح های عمرانی، اقتصادی و صنعتی در هفته دولت رهسپار شهرهای مختلف سمنان شدند.
بیان مهم ترین دستاوردهای هفته دولت در استان سمنان می تواند نشاط اجتماعی را در جامعه فراهم کند و بار دیگر در این هفته ارزش مسیر رونق اقتصادی در این دیار هموار تر شود.

**بهره برداری 34 طرح عمرانی سرخه با حضور وزیر دادگستری در نخستین روز هفته دولت
فرماندار سرخه گفت: در نخستین روز گرامیداشت هفته دولت 34 طرح آموزشی و عمرانی شهرستان سرخه با صرف بیش از 130 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
علی محمد مویدی زاده افزود : در این روز همچنین عملیات ساخت 2 طرح که مهم ترین آن ساختمان شبکه بهداشت و درمان سرخه است ، آغاز شد.
وی اظهارداشت : بیشترین طرح های افتتاح شده متعلق به شهرداری سرخه است که برای آن بیش از چهار میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
وی ادامه داد : شرکت توزیع برق با 12 طرح، هلال احمر با یک طرح،حمل و نقل و پایانه ها با یک طرح،بهزیستی یک طرح،شرکت شهرک های صنعتی 2 طرح،آب وفاضلاب شهری با یک طرح، منابع طبیعی با 2 طرح، شرکت گاز با یک طرح، کانون پرورش فکری با یک طرح، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با 2طرح، شهرداری با هفت طرح و نوسازی و تجهیز و توسعه مدارس با یک طرح است که به بهره برداری رسید.
مویدی زاده تصریح کرد : 2 طرح تسهیلاتی در هفته دولت به بهره برداری رسید که میزان اعتبار هزینه شده آن 21 میلیارد ریال است که با افتتاح آن برای 19 نفر اشتغال ایجاد شد، میزان اعتبار طرح های افتتاح شده در سال 95 به میزان 135 میلیارد و 485 میلیون ریال بود.
وزیر دادگستری در سرخه به طور رسمی چهار طرح از مجموع طرح های یاد شده شامل ساختمان اداری و امدادی جمعیت هلال احمر ، مدرسه خیرساز رضایی نژاد، طرح آب شیرین کن و مرکز سیار فرهنگی کانون پرورش کودک و نوجوانان را افتتاح کرد.
وی تصریح کرد : طرح آب شیرین کن سرخه در هفته دولت سال 95 با حضور استاندار سمنان کلنگ زنی شد و با تلاش شرکت وآب و فاضلاب شهری استان پیش از زمان مشخص شده به بهره برداری رسید.

**بهره برداری 72 طرح شهرستان سمنان در سومین روز هفته دولت
فرماندار سمنان گفت: همزمان با سومین روز از هفته گرامیداشت دولت، در شهرستان سمنان 72 طرح عمرانی، اقتصادی، آموزشی و تسهیلاتی شهرستان سمنان به ارزش یکهزار و 176 میلیارد ریال، با حضور محمدرضا خباز استاندار بهره‌برداری و آغاز شد.
سید عباس دانایی افزود: 72 طرح عمرانی، اقتصادی و تسهیلاتی با یکهزار و 176 میلیارد ریال، اعتبار در شهرستان سمنان در بخش‌های مختلف افتتاح و یا آغاز شد که 67 طرح عمرانی با 387 میلیارد ریال از این تعداد طرح‌های افتتاحی است.
وی ، به افتتاح طرح بازسازی تاریخی خانه کلانتر و عمارت بادگیر و چهار طرح میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمنان اشاره کرد و گفت: این پنج طرح با هزینه 854 میلیارد ریال افتتاح شد و در مجموع پنج طرح میراث فرهنگی سمنان برای 456 نفر اشتغالزایی داشت.
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی 10 طرح همزمان با هفته دولت 96 با اعتبار یکهزار و 240 میلیارد ریال در شهرستان سمنان، به آغاز به ساخت تصفیه‌خانه جنوب شهر سمنان با اعتبار 550 میلیارد ریال از سوی سرمایه گذار اشاره و اضافه کرد : پیش بینی شده این تصفیه‌خانه در مدت سه سال آینده به بهره برداری برسد.
فرماندار سمنان با اشاره به دستاوردهای اقتصادی دولت تدبیر و امید برای این شهرستان، خاطرنشان کرد: از 60 طرح اقتصاد مقاومتی به تصویب رسیده در استان سمنان 17 طرح مربوط به شهرستان سمنان است که از این تعداد سه طرح بعد از هفته دولت به بهره برداری می رسد و در مجموع، در دولت تدبیر و امید 15 هزار میلیارد ریال طرح های عمرانی و اقتصادی در شهرستان سمنان به بهره رسیده است.
فرماندار سمنان به ظرفیت بالای گردشگری و وجود 250 هکتار بافت تاریخی این شهرستان اشاره کرد وگفت: بیش از 100 اقامتگاه سمنان با مشارکت مردم و تسهیلات ارزان‌قیمت نوسازی می‌شود.

**141 طرح در چهارمین روز هفته دولت در شهرستان شاهرود کلنگ زنی و بهره برداری شد
فرماندار شاهرود گفت: همزمان با چهارمین روز از هفته دولت، 141 طرح با اعتبار یکهزار و 70 میلیارد ریال در شهرستان شاهرود بهره برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.
سید محمدرضا هاشمی افزود: از این تعداد 125 طرح عمرانی با اعتبار 644 میلیارد ریال و 16 طرح اقتصادی با اعتباری 430 میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد و با افتتاح طرح های عمرانی شاهرود در هفته دولت برای 238 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود. وی ادامه داد: از میان 16 طرح اقتصادی، پنج طرح مربوط به شهر شاهرود، 2 طرح در بخش مرکزی، 6 طرح در بسطام و در بیارجمند نیز سه طرح اقتصادی به بهره برداری می رسد که برای آن 434 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
معاون استاندار سمنان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی 23 طرح در شاهرود، بیان کرد: از این تعداد هشت طرح در شهر شاهرود، سه طرح در بخش مرکزی، پنج طرح در بخش بسطام و هفت طرح نیز در بیارجمند عملیات اجرایی آن ها آغاز می شود.
وی با اشاره به بهره برداری از هتل قصر بسطام، بیان کرد: این طرح از سال 80 توسط هیات امنای امامزاده محمد(ع) بسطام آغاز شد، اما با گذشت 12 سال نیمه‌تمام مانده بود.
هاشمی با اشاره به اینکه از سال 92 سرمایه گذاری با تملک این مجموعه طرح را آغاز و تکمیل کرد، گفت: این هتل در زمینی به مساحت سه هزار و 406 متر مربع و با زیربنای پنج هزار و 606 متر مربع در پنج طبقه با هزینه 24 میلیارد ریال ساخته شده و برای 50 نفر شغل ایجاد می کند، این هتل ظرفیت پذیرایی از یکهزار نفر را دارد و دارای 36 سوئیت و اتاق است.

** افتتاح 44 طرح عمرانی میامی در چهارمین روز هفته دولت
فرماندار میامی گفت: در چهارمین روز از هفته دولت، 44 طرح عمرانی و اقتصادی شهرستان میامی با اعتبار یکهزار و 400 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و یا عملیات اجرایی آن ها آغاز شد.
محمد مهدی کریمی با اشاره به بهره برداری ساختمان اداره ثبت، اسنادواملاک شهرستان میامی گفت: این ساختمان 620 متر زیربنا داشته و پنج میلیارد و 800 میلیون ریال برای آن هزینه شده است.
وی خاطر نشان کرد: از طرح های شهرستان میامی ، 41 طرح عمرانی است که 127 میلیارد ریال برای آن ها هزینه شده و سه طرح نیز اقتصادی است که 13 میلیارد و 200 میلیون ریال برای آن ها صرف شده است.
وی ادامه داد: از 44 طرح ، 10طرح مربوط به بخش کالپوش است و 34 طرح نیز در بخش مرکزی به بهره برداری رسید.
کریمی اضافه کرد: همچنین با حضور استاندار سمنان عملیات اجرایی6 طرح نیز آغاز شد و برای این طرح ها 63 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار اختصاص داده شده است.
فرماندار میامی اضافه کرد: طرح های افتتاحی شهرستان میامی شامل بخش های آموزشی، اقتصادی، بهداشتی، آبرسانی، راهسازی، برق رسانی، بهسازی روستاهاو کشاورزی است.

** افتتاح و آغاز 79 طرح عمرانی دامغان در پنجمین روز هفته دولت
فرماندار دامغان گفت: همزمان با پنجمین روز از هفته دولت، 79 طرح با اعتبار 261 میلیارد و 580 میلیون ریال در شهرستان دامغان بهره برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.
علی اصغر مجد افزود: از 79 طرح 70 طرح عمرانی این شهرستان در بخش های مختلف با اعتبار 261 میلیارد ریال تومان افتتاح شد.
وی، از آغاز به کار 9 طرح در هفته دولت خبر داد و گفت: احداث باند دوم محور معلمان- دامغان، اجرای سامانه آبیاری و احداث باغ در 415 هکتار، احداث خط انتقال خروجی مخزن 500 متر مکعبی دامغان، احداث خروجی مخزن 200 متر مکعبی در دو شهر کلاته رودبار و دیباج، گازرسانی به روستای منصورکوه، احداث بندهای سنگ و ملات شهر کلاته رودبار و گام دوم مجتمع خدماتی رفاهی شهر امیریه از طرح های آغاز شده در این هفته است.
فرماندار دامغان، از خدمات برجسته دولت یازدهم در شهرستان دامغان یاد کرد و افزود: در سفر دولت یازدهم به استان سمنان 170 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های مختلف در نظر گرفته شد که تکمیل ساختمان دانشکده فنی و مهندسی، سالن ورزشی دیباج، استخر سرپوشیده کارگران، ندامتگاه عمومی و سالن همایش ها و آمفی تئاتر دانشگاه دامغان برای این اعتبار در نظر گرفته شده است

** آغاز و افتتاح 51 طرح مهدیشهر در پنجمین روز هفته دولت
فرماندار مهدیشهر گفت: 51 طرح با صرف 240 میلیارد ریال در پنجمین روز از هفته دولت در مهدیشهر کلنگ زنی و یا بهره برداری شد.
حسن ارگی با اشاره به آغاز ساخت ایستگاه هواشناسی در این شهر همزمان با هفته دولت افزود: کلنگ زنی ایستگاه خودکار هواشناسی مهدی‌شهر از محل اعتبارات استانی و ملی از جمله طرح های مهم این شهرستان است.
وی اظهارداشت: ارتقای ایستگاه اقلیم‌شناسی سنتی به خودکار، افزایش زمان‌های داده‌برداری از سه نوبت به 24 نوبت در روز از جمله مزیت های راه اندازی این طرح است.
وی اضافه کرد : همچنین کلنگ زنی طرح گاز رسانی به فولاد محله با بیش از 70 میلیارد ریال از دیگر طرح های هفته دولت در این منطقه است.
فرماندار مهدیشهر اضافه کرد : احداث ایستگاه سی جی اس، تقلیل فشار اصلی ورودی روستا به تعداد یک عدد با ظرفیت 30 هزار مترمکعب بر ساعت نخستین بخش طرح در کنار لوله گذاری است که در دستور کار قرار دارد.
فرماندار مهدیشهر تصریح کرد: احداث ایستگاه تقلیل فشار داخل روستایی با ظرفیت 10 هزار مترمکعب بر ساعت، احداث ایستگاه حفاظت، اجرای خط انتقال با فشار یک هزار پی اس آی، به متراژ 150 متر، اجرای خط تغذیه شش کیلومتر و اجرای خط شبکه انتقال به طول 36 کیلومتر ازجمله برنامه‌های شرکت گاز استان در طرح گازرسانی به روستای فولادمحله است.

** بهره برداری از 17 طرح آرادان در ششمین روز هفته دولت
فرماندار آرادان گفت: همزمان با ششمین روز گرامیداشت هفته دولت 17 طرح عمرانی با صرف 104 میلیارد 370 میلیون ریال اعتبار با حضور استاندار سمنان و شماری از مسولان در شهرستان آرادان به بهره برداری رسید.
سعید افشار نادری افزود: برای احداث مرغداری مرغ گوشتی 70 هزار قطعه ای این شهرستان 30 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی اظهار داشت : اجرای سامانه نوین آبیاری در سطح 12 هکتار با صرف اعتبار 18 میلیارد 219 میلیون ریال آغاز به کار کرد.
وی بیان داشت : اجرای 81 هکتار سامانه نوین آب قطره ای با صرف 13 میلیارد 849 میلیون ریال اعتبار اجرا و به بهره برداری رسید.
وی به احداث 750 متر شبکه فشار متوسط برق کهن آباد این شهرستان با صرف هزینه 360 میلیون ریال اشاره کرد و گفت : تکمیل طرح پوشش آنتن تلفن همراه روستای رامه این شهرستان با صرف اعتبار هفت میلیارد ریال این روستا را از مشکل آنتن دهی برطرف کرد.
افشار نادری بیان داشت : اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب آشامیدنی و استاندارد سازی انشعابات روستای فراوان با صرف یک میلیارد و 170 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
وی به احداث خط انتقال مرحله دوم مجتمع آبرسانی رامه و چهار طاق این شهرستان اشاره و اضافه کرد : برای اجرایی شدن 10 کیلومتر از این خط انتقال چهار میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.
فرماندار شهرستان آرادان ادامه داد : احداث شبکه روشنایی با 2 هزار و 865 متر در شهرک صنعتی ایوانکی با صرف 438 میلیون ریال اعتبار به بهره بردار ی رسید.

**افتتاح سه طرح آموزشی و صنعتی گرمسار در ششمین روز هفته دولت
فرماندار گرمسار گفت: همزمان با ششمین روز از هفته دولت، طرح‌های آموزشی، صنعتی و سوخت‌رسانی شهرستان گرمسار با صرف اعتبار 104 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
داریوش طاهری افزود: همزمان با ششمین روز از هفته دولت مدرسه 12 کلاسه کمیساریای عالی پناهندگان با هزار و 624 متر مربع فضا با صرف 19 میلیارد ریال به بهره برداری رسید، این مدرسه برای اتباع خارجی به ویژه برای مهاجران افغان در شهرستان گرمسار در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: کارخانه کیسه الوان فجر شهرک صنعتی ایوانکی با اعتبار 61 میلیارد و 680 میلیون ریال به بهره برداری رسید، این کارخانه ظرفیت تولید روزانه پنج تن گونی از جنس پلی‌اتیلن دارد، ساخت این کارخانه از سال 95 آغاز شده و منجر به اشتغال 50 نفر به صورت مستقیم و 300 نفر به صورت غیرمستقیم در سه نوبت کاری می‌شود، مساحت این کارخانه 11 هزار و 150 مترمربع و فضای کارگاهی آن سه هزار و 234 متر مربع است.
فرماندار گرمسار با اشاره به افتتاح جایگاه سوخت پارسیان ایوانکی با صرف اعتبار 24 میلیارد ریال، بیان داشت: این جایگاه روزانه ظرفیت سوخت‌رسانی 12 هزار متر مکعب با 2 سکوی نفت گاز با چهار نازل، قابلیت ذخیره‌سازی 180 هزار لیتر سوخت دارد.
به گزارش ایرنا، استان سمنان با 702 هزار و 360 نفر جمعیت و 9.7 میلیون هکتار وسعت، مجموعه ای از کویر ،جنگل و کوهستان است و گنجی از ذخائر قابل توجه معدنی، بناهای تاریخی و زمینه گردشگری، خاک حاصلخیز برای پرورش انواع محصولات کشاورزی به استان چهار فصل مشهور است.
استان سمنان در زمان حاضر 80 درصد تولید نمک، حدود 45 درصد تولید گچ و بیش از 90 درصد ذخایر زئولیت و سلستین کشور را تولید می کند و حدود هزار و 800 واحد صنعتی و تولیدی دارد و ظرفیت گردشگری این استان با توجه به داشتن حدود 800 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و بیش از هزار اثر تاریخی، مذهبی و طبیعی بسیار بالاست.
7339/6103 گزارش: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.