داریوش طاهری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : رفع چالش های موانع تولید از دستاوردهای ارزشمند دولت تدبیر و امید بود و با درایت این دولت ارزشی در سال 95، بیش از 25 درصد از واحدهای صنعتی گرمسار به چرخه تولید برگشت.
وی اظهار داشت : با احتساب اقدامات ارزشمندی که سال گذشته برای رفع موانع تولید واحدهای صنعتی نیمه فعال و غیرفعال گرمسار انجام شد تا پایان امسال بیش از 50 درصد از واحدهای شهرستان در 2 سال به چرخه تولید برگشتند.
وی خاطرنشان کرد : پارسال بیش از 500 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی گرمسار پرداخت شد که این امر در کاهش نرخ بیکاری این شهرستان بسیار تاثیرگذار بوده است.
طاهری یادآور شد : فقط در سال 95، با ارایه تسهیلات رونق تولید بیش از 500 شغل جدید در گرمسار بایجاد شد و این نرخ بیکاری در این سال از 11 درصد به 9 درصد کاهش یافت.
وی تصریح کرد : برای افزایش اشتغال و رونق کسب و کار در استان سمنان باید همدلی و وحدت بین مسوولان ایجاد شود که کلید رفع مشکلات اجرای دقیق برنامه اقتصاد مقاومتی است.
به گزارش ایرنا ، در دولت تدبیر و امید در استان سمنان 87 طرح با سرمایه گذاری 60 هزار و 575 میلیارد ریال تفاهم نامه اجرای طرح های مختلف با بخش خصوصی منعقد شد.
در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد، سال 95 از استان سمنان بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشت.
گرمسارغربی ترین شهرستان استان سمنان و دارای وسعت پنج هزار و 182 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 70 هزار نفر است، این شهرستان از شمال به دماوند، از غرب به ورامین، از شرق به شهرستان آرادان و از جنوب به کویر مرکزی محدودمی شود.
شهرستان گرمسار به دلیل نزدیکی با تهران و برخورداری از صنایع و واحدهای آموزش عالی، میزبان جمعیت قابل توجهی از استان تهران است.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.