علینقی حیدریان روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: کهولت سنی و اضافه وزن نیروهای حفاظتی برای واکنش سریع در شرایط آتش سوزی ها و مقابله با تخریب عرصه های منابع طبیعی استان سمنان تاثیرگذار است که نیاز است با افزایش آمادگی جسمانی این افراد، گامی برای کاهش خسارت های آتش سوزی در جنگل ها برداشت.
وی خاطرنشان کرد: واکنش سریع نیروهای حفاظت از منابع طبیعی در زمان آتش سوزی های احتمالی می تواند در کاهش تخریب عرصه های طبیعی تاثیرگذار باشد و باید در سال 96 تمرین های آمادگی جسمای برای افراد درنظر گرفته شود.
وی اضافه کرد: 53 نیرو با متوسط سنی 55 سال از عرصه های طبیعی سمنان حفاظت می کنند که لازم است برای افزایش چابکی در گروه حفاظتی نیروهای جوان و باانگیزه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان جذب شوند.
حیدریان اضافه کرد: در تیرماه امسال بیش از 10 هکتار از عرصه های جنگلی منطقه رودبارک در شهرستان مهدیشهر به دلیل آتش سوزی تخریب شد که باید برای جلوگیری ازاین پدیده شوم اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ سازی های لازم انجام شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: در سال 95 هم بیش از 30 هکتار از عرصه طبیعی استان به دلیل بی‌دقتی عوامل انسانی در آتش سوخت که نسبت به مدت مشابه سال 94 حدود 57 درصد افزایش یافت.
از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است.
7339/6103 خبرنگار: محمدرصا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.