به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز چهارشنبه در جشنواره شهید رجایی استان به مناسبت هفته دولت در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان با تاکید بر اینکه برجام آرامش و امنیت برای سرمایه‌گذاران در کشور به وجود آورد، افزود: اقتصاد دولتی برای اداره عادی کشور است و با استفاده از بخش خصوصی، جهش و تحول در کشور به وجود خواهد آمد.
وی گفت: برجام موفقیت های بسیار ارزشمندی داشته است، اما نکته منفی آن بدعهدی آمریکا است، برجام موجب شد ایران از موضع متهم به مطالبه‌گر تبدیل شد و به جهانیان ثابت شد که جمهوری اسلامی ایران به دنبال انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است.
استاندار سمنان اضافه کرد: دولت تدبیر و امید علاوه بر تلاش های خود در تمام زمینه ها، از عمران و آبادی کشور غافل نشد و در استان سمنان اوج هنر خود را در زمینه عمران و آبادی به رخ دشمنانی کشید که به دنبال جنگ اقتصادی هستند.
وی تصریح کرد: بعد از پایان هفته دولت سال 95 در استان سمنان 12 هزار و 720 میلیارد ریال طرح های مختلف افتتاح شد و چهار هزار و 900 میلیارد ریال طرح کلنگ‌زنی شد که این مبالغ در طول تاریخ استان سمنان بی‌سابقه است.
خباز اضافه کرد: در این مدت طرح هایی به ارزش هشت هزار و 600 میلیارد ریال در سفر دکتر حسن روحانی رییس جمهوری به استان سمنان افتتاح و طرح هایی به ارزش سه میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد، همچنین در سفر وزیر بهداشت به استان، طرح هایی به ارزش 390 میلیارد ریال افتتاح و طرح هایی به ارزش 100 میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد و در سفر وزیر نیرو طرح هایی با اعتبار 630 میلیارد ریال افتتاح و 240 میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد.
استاندار سمنان یادآور شد: هشت همایش سرمایه گذاری در استان سمنان برگزار شد که 71 هزار و 510 میلیارد ریال تفاهم نامه منعقد شده است که پیش بینی می شود بیش از 50 درصد از آن ها محقق شود.
در این نشست، کارمندان و مدیران برتر دستگاه های اجرایی سال 95 در چهار شاخص برترین ها در شاخص عمومی، اختصاصی، عمومی و اختصاصی و اقتصاد مقاومتی، اشتغال، سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار مشخص شدند.
65 میلیارد دلار سرمایه گذاری پیش بینی شده برنامه ششم توسعه در کشور شامل 30 میلیارد دلار فاینانس، 20 میلیارد دلار مشارکت اقتصادی و 15 میلیارد دلار سرمایه مستقیم است و در استان سمنان تاکنون جذب 71 هزار و 150 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در قالب تفاهم‌نامه‌های مختلف برنامه‌ریزی شده و جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان سمنان نیز تاکنون 200 میلیون دلار محقق شده است.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.