آیت الله سید محمدشاهچراغی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران برای محرومیت‌زدایی و افزایش رفاه اجتماعی با انقلاب مردم در کشور ریشه دواند و باید مسوولان دستگاه های اجرایی با افزایش اشتغال در کشور به ارزش های این نظام سرافراز پایبند باشند.
وی با بیان اینکه بیکاری جوانان اکنون در جامعه به عنوان یک چالش مهم مطرح است و باید با راهبردی منسجم و اتخاذ تدابیری ارزشمند با افزایش اشتغال برای کاهش آسیب های اجتماعی در ایران اسلامی تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: کم شدن اعتقادات دینی و افزایش بزهکاری اجتماعی با افزایش نرخ بیکاری رابطه مستقیم دارد و باید با اتحاد و براداری بیش از پیش مسوولان نظام جمهوری اسلامی با افزایش اشتغال برای ترویج ارزش های دینی تلاش کرد.
آیت الله شاهچراغی اضافه کرد: معتقدم به هیچ عنوان نباید برای رفع مشکلات مردم تفکر جناحی و حزبی در کشور اتخاذ شود و رونق کسب وکار در کشور با رویکردی فراجناحی در ایران اسلامی میسر است.
وی گفت: دولت دوازدهم رفع مشکل کمبود آب، رونق اقتصادی و افزایش اشتغال در کشور را در اولویت کاری خود قرار دهد و با اطلاع رسانی از اقدامات انجام شده می توان برای افزایش نشاط اجتماعی در جامعه گام برداشت.
امام جمعه سمنان افزود: سمنان همانند تعدادی دیگر از استانهای کشور با مشکل کمبود آب در برخی از مناطق شهری و روستایی مواجه است و باید دستگاه های اجرایی برای رفع این چالش اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، در سه ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.8 درصد و 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد، سال 95 از استان سمنان بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشت.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.