به گزارش ایرنا، محمد اخلاقی روز دوشنبه در آیین افتتاح طرح های اداره کل تامین اجتماعی سمنان با حضور معاون درمان این سازمان در سالن اجتماعات بیمارستان شفای این شهر افزود: استان سمنان بیش از 702 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد 159 هزار بیمه شده اصلی هستند و در مجموع 478 هزار بیمه‌شده فرعی یا افراد زیر پوشش سرپرست خانوار و یا کارگری هستند.
وی تصریح کرد: 68 درصد از جمعیت کل استان سمنان زیر پوشش تامین اجتماعی قرار دارد و از این لحاظ این استان رتبه دوم کشوری را دارست.
وی اضافه کرد: تامین اجتماعی 42 میلیون بیمه شده دارد که شامل 13 میلیون 130 هزار نفر بیمه شده اصلی است که این تعداد حدود 50 درصد از جمعیت کشور را دربرمی گیرد که این آمار در استان سمنان از سرانه کشوری نیز بالاتر است.
اخلاقی افزود: استان سمنان از حیث بیمه اتباع بیگانه رتبه اول کشور را دارد و در مجموع سازمان تامین اجتماعی گامی موثر برای ارایه خدمات در کشور و در استان سمنان برداشته است.
وی تاکید کرد: استان سمنان دارای ظرفیت های فراوانی است و به نوعی یکی از استان های ویژه کشور است، مسوولان کشوری نیز باید به این استان به صورت ویژه تری نگاه کنند و خدمات بیشتری را برای این استان در نظر بگیرند.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان سمنان تاکید کرد: در حال حاضر تعامل بسیار خوبی بین بخش خصوصی، دولتی و نیمه دولتی در این استان وجود دارد و اقدامات انجام شده در سمنان نظیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نشان از همت بلند مسوولان برای کاهش مشکلات مردم است.
در پنجمین روز از هفته دولت، چهار طرح تامین اجتماعی استان سمنان با اعتبار هفت میلیارد و 500 میلیون تومان با حضور مهدی درخشان معاون درمان سازمان تامین اجتماعی کشور به بهره برداری رسید.
تامین اجتماعی 42 میلیون بیمه شده دارد که 18 نوع خدمت را به بیمه شدگان، مستمری بگیران و بازنشستگان ارائه می دهد.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی‌پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.