مهدی درخشان روز دوشنبه در حاشیه افتتاح طرح های تامین اجتماعی استان سمنان به مناسبت هفته دولت در این شهر، در گفت و گو با خبرنگاران در سمنان افزود: طبق برنامه ششم توسعه، دولت تا پایان این برنامه موظف است هرساله بخشی از بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی بپردازد و یکی از موارد که در بودجه سال 96 دولت لحاظ شده است پرداخت هزار میلیارد تومان از این بدهی است، که این مبلغ ظرف 2 هفته آینده پرداخت می شود و تامین اجتماع دریافتی را مستقیم به بیمارستان های دولتی پرداخت می کند.
وی افزود: معوقه پزشکان و داروخانه ها در سال 95 به صورت کامل پرداخت شد، اما تامین اجتماعی به بیمارستان های دولتی از سال 95 بدهکار است و علت آن این است که این سازمان 110 هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است و نقدینگی ندارد و با پرداخت این طلب، بدهی تامین اجتماعی به بیمارستان ها پرداخت می شود.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه نظام ارجاع داخلی یکی از بزرگترین و مهم ترین طرح ها در حوزه درمان است، گفت: نظام ارجاع داخلی یکی از بزرگترین و مهم ترین طرح ها در حوزه درمان است.
وی تاکید کرد: نظام ارجاع راه حل اساسی اصلاح نظام سلامت برای رسیدگی سریع و با کیفیت به بیماران است، طرح پزشک خانواده به علت نبود زیرساخت ها در استان های فارس و مازندران متوقف شده است، اما برای این اجرای طرح و با استفاده از تجربیات پزشک خانواده، هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.
درخشان تصریح کرد: اجرای طرح نظام ارجاع از 2 سال قبل آغاز شده و در 10 استان به صورت آزمایشی انجام شده است.
وی بیان داشت: اولین مشکل برای اجرای طرح نظام ارجاع زیرساخت فناوری اطلاعات بود که به صورت کامل برطرف شده است و نرم افزار مربوط به آن آزمایش شد و تا کنون 285 هزار پرونده به شکل الکترونیکی تولید شده است و تا پایان شهریور در کشور و در محدوده بیماران مزمن اجرایی می شود.
وی تصریح کرد: بیماران مزمنی که به بیمارستان ها مراجعه می کنند برای آن ها پرونده الکترونیکی تشکیل می شود و از این طریق به بیمارستان های مربوطه معرفی می شوند و نوبت دهی صورت می گیرد و سپس کل پرونده به صورت الکترونیکی به پزشک مربوط ارجاع داده می شود.
وی خاطرنشان کرد: به تدریج این ظرفیت بالاتر می رود و تا یک سال آینده کل بیماران زیر پوشش طرح نظام ارجاع داخلی قرار می گیرند و مشکل صف ها و ارتباط بین پزشک و بیمار حل می شود و مردم دیگر دغدغه ای در این مورد نخواهند داشت.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی درباره طرح های این سازمان در هفته دولت گفت: در هفته دولت تعداد زیادی درمانگاه و بخش های بیمارستانی افتتاح شده است ، تعدادی ارتقای شیفت، ارتقای هتلینگ انجام شده است، هدف از ارتقای هتلینگ ارتقای کیفیت و کیمیت ارایه خدمات برای رفاه حال بیماران و همراهان آن ها در بیمارستان است.
76 بیمارستان و هفت کیلینیک روزانه و 285 کلینیک سرپایی به بیمه شدگان خدمات رایگان ارایه می دهند، تامین اجتماعی 42 میلیون بیمه شده دارد که 18 نوع خدمت را به بیمه شدگان، مستمری بگیران و بازنشستگان ارائه می دهد.
در پنجمین روز از هفته دولت، چهار طرح تامین اجتماعی استان سمنان شامل هتلینگ، سی تی اسکن و رادیولوژی دیجیتال بیمارستان شفا سمنان با اعتبار هفت میلیارد و 500 میلیون تومان با حضور مهدی درخشان معاون درمان سازمان تامین اجتماعی به بهره برداری رسید.
به گزارش ایرنا، 65 درصد از جمعیت 702 هزار نفری استان سمنان مشمول قانون کار و بیمه تامین اجتماعی است.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی‌پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.