به گزارش ایرنا، جان تورنس روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران سمنانی در سالن کوثر استانداری این استان افزود: برجام فرصتی ارزشمند برای حضور فعالان و سرمایه گذاران از کشورهای مختلف جهان به ایران در این زمان کوتاه بعد از امضا توافقنامه بوده است.
وی اظهارداشت : قبل از برجام کشورهای بزرگ صنعتی تمایلی چندانی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف نداشتند اما این توافق بزرگ و مهم ایران را به بازار جهانی متصل کرد.
تورنس تصریح کرد: در همایش سرمایه گذاری که در 29 آبانماه امسال به میزبانی استان سمنان برگزار می شود ،40 شرکت اقتصادی به تهران سفر می کنند.
رئیس فدراسیون جهانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جهان تصریح کرد: فعالان اقتصادی در همایش آبانماه ماه امسال در بخش احداث دهکده سلامت، خودروسازی، گردشگری و تولید قطعات خودرو با ایران تفاهم نامه امضا می کنند.
وی تصریح کرد: ایران ظرفیت بسیار قابل توجهی در بخش صنعتی، اقتصادی و تجاری دارد و این کشور با جمعیت 80 میلیونی و با توجه به ارتباط جهانی از طریق خلیج فارس، جاده ابریشم و دریای خزر روابط اقتصادی فعالان اقتصادی را بسیار تسهیل می کند.
تورنس یادآور شد : انتظار داریم مسوولان استان سمنان تا زمان اندک باقیمانده تا برگزاری همایش آبان ماه ، مهم ترین ظرفیت های اقتصادی و تجاری ایران را تفکیک و به مسوولان کشوری ارایه دهند.
رئیس فدراسیون جهانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جهان گفت : ارایه برنامه شفاف و برخورداری از زیرساخت کیفی از اولویت های اساسی برای حضور فعالان اقتصادی از نقاط مختلف جهان به ایران است.
تورنس به منظور گفت و گو با فعالان اقتصادی به استان سمنان سفر کرده است.
در 2 سال گذشته بیش از هفت هزار و 100 میلیارد تومان تفاهم نامه اقتصادی با سرمایه گذاران بخش صنعت در سمنان منعقد شده است.
به گزارش ایرنا ، در دولت تدبیر و امید در استان سمنان 87 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان تفاهم نامه اجرای طرح های مختلف با بخش خصوصی منعقد شده است.
در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد، سال 95 از استان سمنان بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشت.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.