به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی روز چهارشنبه در شورای فرهنگ عمومی استان در دفتر کارش افزود: ازدواج نیز مانند نماز دارای مقدمات، مقارنات و تعقیبات است که باید تمام این مراحل اسلامی و درست انجام شود.
وی با اشاره به قرارداشتن در روز ازدواج که سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، اضافه کرد : ازدواج سنت پیامبر اکرم (ص) است و حفظ سنت های ایشان بسیار مهم و پراهمیت است.
وی یادآور شد : سنت های رسول اکرم (ص) باید حفظ شوند و آن هایی که از یاد رفته است باید احیا شود، جوانان باید بدانند هدف از ازدواج حفظ دین و بقای نسل است و باید به این اهداف توجه ویژه داشته باشند.
وی تصریح کرد : مقدمات ازدواج شامل تحقیق و تفحص است، خانواده های هر 2 طرف باید قبل از ازدواج تحقیق کنند، مقارنات ازدواج، ازدواج آسان است، جوانان نباید به دنبال مهریه سنگین و تشریفات باشند و باید تشریفات از بین برود.
آیت الله شاهچراغی تاکید کرد : برای این که سنت های پیامبر در جامعه ساری و جاری شود باید سبک زندگی تغییر پیدا کند و سبک زندگی پیامبر اکرم (ص) در جامعه جایگزین سبک زندگی فعلی شود.
وی یکی دیگر از سنت های مغفول پیامبر را، برخورد با خلاف به صورت ارشادی و زبانی ذکر کرد و افزود : پیامبر (ص) با تخلف های جزیی نیز برخورد می کردند اما روش برخورد ایشان به صورت تذکری، زبانی و ارشادی بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ادامه داد : پیامبر اکرم (ص) برای کودکان احترام خاضی قائل بودند و به آن ها سلام می کردند که این سنت سلام به یکدیگر به ویژه به کودکان در گذر زمان کمرنگ شده است.
این نشست با حضور محمدرضا خباز استاندار سمنان، محمدرضا سوقندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دیگر مسوولان استانی برگزار شد و درباره موضوعات امر به معروف و نهی از منکر و ضرورت حفظ سنت های پیامبر بحث و تبادل نظر شد.
یکم شهریور، اولین روز از ماه حج روز ازدواج نامگذاری شده است.
6026/7341
*خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهند: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.