به گزارش خبرگزاری خبرانلاین فرج الله معماری عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی سمنان اهمیت واحدهای صنعتی با ظرفیت تولید بالارا مهم ارزیابی کرد و گفت : نگاهی که در سالهای اخیر بر صنعت حاکم بوده توجه و پشتیبانی از واحدهای کوچک و خرد بوده ولی باید این مسئله را جدی بگیریم که واحدهای کوچک به سفارش واحدهای بزرگ تولید می کنند .
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی سمنان تصریح کرد : در جنگ های اقتصادی سنگربانی از تولید حائز اهمیت است
مدیر عامل شرکت آریا ترانسفو شرق برگزاری جلسات هم اندیشی را موثر خواند و ادامه داد : آنچه مهم است ایجاد اشتغال پایدار است ، چه فرقی می کند که این اشتغال در چه بخشی باشد ، گاهی بخش خدمات می تواندتوان اقتصادی کشور را ارتقاء بدهد.
وی عدم آشنایی صاحب صنایع با قوانین را یک مخاطره می داند واظهار می کند : عدم اطلاع فعالان اقتصادی از قوانین باعث شده است که مسائل پیچده تر شود .
معماری فشارکاری در بخش خصوصی را غیر قابل توصیف بیان کرد و گفت : کاش مدیران دولتی سختی های تولید را حس می کردند .
در ادامه علی اصغر جمعه ای رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی سمنان از فعالان اقتصادی می خواهد که مسائل خود در کمال شفافیت اعلام نمایند تا موارد بدرستی تجزیه و تحلیل شود .
رئیس اتاق بازرگانی سمنان هدف واحدهای صنعتی را افزایش تولید و ایجاد ارزش افزوده اعلام می کند و ادامه می دهد : رونق تولید ، بهبود فضای کسب کار نیاز به ثبات قوانین و اجرای دقیق دارد ،
وی عدم شرایط یکسان بین تولید کنندگان ایرانی و خارجی را پر اهمیت می داند و اظهار می داند : وقتی شرایط تجاری بین تولیدکننده ایرانی و ترک مساوی نیست طبعاً مغایرت های اساسی به چشم می خورد .
جمعه ای ادامه می دهد : شبکه بانکی غیر استاندارد در ایران ، عدم ثبات نرخ ارز، تعرفه های ترجیحی بروکراسی اداری رمق تولیدکنندگان و صادرکنندگان را گرفته است .
رئیس اتاق سمنان از عالی ترین مقام اجرایی استان سمنان درخواست کرد ، آسیب شناسی تولید را مورد توجه قرار دهد
در ادامه یغمایی مدیر عامل شرکت صنایع لاستیکی پارمیدا داوام و بقای شرکت های بزرگ را در وجود بحران ها ارزیابی کرد و اظهار داشت : شرکت های بزرگ صنعتی در بحرانهای اقتصادی استراتژی ارائه می دهند ، حتی در زمان وخامت، اشتغال ایجاد می کنند .
این فعال اقتصادی ادامه داد : سازمانها و ارگانهای دولتی هیچ وقت از شرکت ها برنامه نمی خواهند آنها خود را معطوف به ارائه مجوز و دیگر سندهای مرتبط نموده اند .
مدیر عامل شرکت صنایع لاستیکی پارمیدا تصریح کرد : یک شرکت صنعتی بدون مجوز هم می تواند تولید کند ولی آیا بدون دانش و نیروی مستعد و متخصص هم می تواند به روند تولید ادامه بدهد .
وی از سازمانهای دولتی مرتبط با اقتصاد درخواست کرد که بروکراسی های اداری خود را کاهش دهند و کمی به تدوین و ارتقاء سازمانهای خود بیاندیشند .
مدیر عامل شرکت صنایع لاستیکی پارمیدا معتقد است دانش فنی کلید واژه توسعه است و توسعه زمانی به بهروری میرسد که سازمانهای دولتی مداخله را کنار گذاشته و به نظارت توجه داشته باشند .
کمبود منابع مالی ، مداخلات محیط زیستی ، فقر منابع آب ، مشکلات عدیده نظام بانکی و مصائب امور مالیاتی مواردی بود که در این نشست مورد توجه قرار گرفت .

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 722237
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.