به گزارش خبرگزاری خبرانلاین سیده فاطمه مقیمی نخستین کارآفرین برتر زن کنفدراسیون آسیا و آقیانوسه ، نقش زن در توسعه را مهم خواند و می گوید : اولین وظیفه زن همسر خوب بودن و مادری است اما زن می تواند در ارکان توسعه تاثیر گذار باشد .
وی حضور مشارکت زنان در جامعه را پرنگ می داند و نقش بانوان در جوامع را اینگونه بیان می کند : امروز زنان دوش به دوش مردان در جامعه حضور و قوام دارند لذا تاثیر گذاری این قشر در اقتصاد مهم و تاثیر گذار می باشد
این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران تولید کالای قابل رقابت را از ارکان اقتصاد مقاومتی می داند و ادامه می دهد : نگاه امروز در دنیای بر مبنای توانمندی و خلاقیت است این توانمندی می توانند در تولید ثروت و کارآفرینی نقش مضاعف داشته باشد .
وی کوچک نمودن دولت و نظارت بر ارکانها را ضروری می داند و اظهار داشت : توسعه ارکانهای بخش خصوصی و ایجاد اشتغال مهم و اساسی است زیرا کارآفرینان به دنبال استخدام در بخش دولتی نیستند بلکه به دنبال این هستند که افق های جدیدتری در اقتصاد و کسب کار ترسیم نمایند .
سیده فاطمه مقیمی معتقد است توسعه درست در خلاقیت متناسب با محوریت کارآفرینی اتفاق می افتاد و این نگاه خلاق باعث میشود ارزش های جدید در نظام کسب کار شکل بگیرد .
مقیمی عزلت گزیدن زنان در مشارکت های اجتماعی و اقتصادی را یک دغدغه می داند واظهار می دارد : بروز و ظهورزنان در ممالک مختلف تاثیر گذار بوده تا آنجا که در بعضی از کشورها بانوان به عنوان نفر اول حاکمیت جوامع خود انتخاب شده اند
ایجاد کسب کارهای کوچک و تشویق زنان در انجام کارهای گروهی یکی از مواردی هست که مقیمی آن را یک ضرورت برمیشمرد و ادامه می دهد : سقف های شیشه ای ، رتبه های پایین زنان در مسئولیت های اداری و خط قرمزها دیگر برای زنان معانی خاص ندارد، چون آنها در مشارکت های اجتماعی و قبول مسوولیت های جدید موفق بوده اند .
مقیمی معتقد است باید تفکرات فرهنگی را تغییر بدهیم ، امروز زنان علاوه بر مسئولیت همسری و فرزندداری توانسته ند این را ثابت نمایند که می توانند نان آور خانواده باشند و علاوه بر آن مدیر موفقی هم باشند .
وی می گوید : مهم این است که توجه به شایسته سالاری در جامعه نهادینه گردد و نباید مسائل را با تفکیک جنسیتی قیاس نماییم .
وی عدم خود باوری در زنان را یک عارضه می داند و اظهار می دارد : زنان باید خود را باور کنند و مسئولیت های جدید را با توجه به تخصص قبول نماید .
مقیمی خودباوری و خود شیفتگی در جامعه را دو مقوله متفاوت می داند و می گوید : زنان باید خود را باور نمایند و دوشادوش مردان در تصمیم گیری حضور داشته باشند
مقیمی ادامه داد : دادهای آماری مشخص نمودند مسئولیت پذیری زنان نسبت به مردان در مسائل مختلف بیشتر بوده و پژوهش های مختلف نشان داده اند که زنها بسیار کار آمد تر بوده زیرا آنها وظیفه شناس تر هستند
وی مشورت نمودن زنان در حوزه های مختلف و هنر مذاکره بانوان را بسیار خاص تعبیر می نماید و خاطر نشان می کند: حضور مذاکر کنندگان زن در مذاکرات هسته نشان می دهد که زنان چقدر در اتفاقات دنیا تاثیر گذار هستند .
سیده فاطمه مقیمی از تاسیس کانون زنان بازرگان و کارآفرین در اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان سمنان خبر داد و گفت : در آینده خیلی نزدیک این کانون در محل اتاق سمنان تشکیل می گردد .
گفتنی است این گردهمایی با همکاری سازمان بسیج مهندسین و اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی برگزار گردید.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 721336
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.