استاندار سمنان گفت: اگر قصد داریم که ۶۵ هزار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی را جذب کنیم باید طور دیگری رفتار کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدرضا خباز استاندار سمنان در نشست مشترک شورای ملی گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی گفت: باید کاری کنیم که بخش خصوصی میدان‌دار اقتصاد کشور باشد و دستگاه‌های دولتی در خدمت این بخش باشند.

او با اشاره به دادن تسهیلات از سوی دولت به بنگاه‌های تولیدی عنوان کرد: برنامه بهین‌یاب کاری کرد که کسب و کار و بنگا‌ه‌ها به رونق برسد اما باید گفت بخش کشاورزی مغفول مانده و دو بخش صنعت و معدن بیشترین سود را برده است.

استاندار سمنان ادامه داد: اگر قصد داریم که ۶۵ هزار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی را جذب کنیم باید طور دیگری رفتار کرد.

او در ادامه تاکید کرد: ما برای آبان ماه ۱۰۰ سرمایه‌گذار خارجی را دعوت کرده‌ایم اما وقتی از وزرا دعوت می‌کنیم که در مراسم حضور پیدا کنند امروز و فردا می‌کنند در حالی که طرف مقابل چندین اقتصاد‌دان مطرح دنیا را دعوت کرده است.

خباز خطاب به رحمانی فضلی گفت: من سئوالم این است که ما سرمایه‌گذار خارجی می‌خواهیم یا نه؟ پس چرا رفتار‌ها به گونه دیگری است.

او ادامه داد: موضوع دیگر وزارت خارجه است؛ باید رایزنی‌های اقتصادی با هماهنگی اتاق انجام شود ما حتی حاضریم هزینه‌های این افراد را بدهیم اما کسی باشد که بداند مسائل چیست.

خباز تاکید کرد: ما می‌گوییم در جنگ اقتصادی هستیم اما بانک‌ها کک‌شان هم نمی‌گزد. باید بانک‌های غیر دولتی که ۵۰ درصد سپرده‌ها را برعهده دارند حضور پیدا کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.