به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر، با اشاره به اینکه آمریکا در روزهای اخیر هم تهدید و هم تحریم کرده است، افزود: دلدادگی به آمریکا خطای محض است و هر کس به او دل ببندد خطای محض کرده است.
وی ادامه داد: مقاومت و ایستادگی تنها راه مقابله با آمریکا است، مردم ایران آمریکا و دشمنان را خسته می کند، اما خودش خسته نمی شود.
امام جمعه سمنان به پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه اشاره و خاطرنشان کرد: نماز جمعه یک نعمت است و هر نعمتی شکر دارد، شکر نماز جمعه برای نمازگزاران این است که اول وقت حضور پیدا کنند، شکر مسوولان از نماز جمعه این است که مسوولان نظام نماز جمعه را به عنوان سرمایه بدانند و خودشان حضور پیدا کنند و مقابل خود نبینند و شکر امام جمعه هم این است که بدون مطالعه و بدون زحمت در تریبون نماز جمعه سخن نگوید و دارای تعلیم و تعلم و آموزنده باشد.
شاهچراغی افزود: فقیه مجاهد آیت الله مشکینی الگوی خوبی برای امامان‌‌‌‌ جمعه بود، امامان جمعه باید در برخی جهات شبیه آیت الله مشکینی باشند، آیت اله، مشکینی تا آخرین نفس ذوب ولایت بود و انقلابی بود.
امام جمعه سمنان با اشاره به فرا رسیدن هفته حج، گفت: حج فقط زیارت نیست، حج یکی از ارکان بزرگ اسلام است و حجاج خیلی مسولیت دارند، حج دارای عظمت است و هر کس که حج بر او واجب شود و به بهانه اینکه چرا باید پول به عرب ها بدهیم به حج نرود، از مسلمان نیست.
وی درباره حج امسال هم گفت: مسوولان امسال به وعده خود عمل کردند و امیدواریم عربستان نیز به وظیفه میزبانی خود درست عمل کند.
امام جمعه سمنان تاکید کرد: مقاومت و انتفاضه مردم فلسطین، با 70 سال ایستادگی، به ثمر رسید و پیروز شدند، هر جا مقاومت باشد پیروزی است، پیروزی با مقاومت عجین شده است، امروز هم با خیال راحت قرار است نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کنند.
امروز حجت الاسلام رجبعلی زمانی معاون امور استان‌های بعثه مقام معظم رهبری نیز به مناسبت هفته حج برای نمازگزاران جمعه سمنان درباره اهمیت فریضه حج و مراقبت های لازم در آئین امسال سخنرانی کرد.
7470/6103 خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشار دهنده :مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.