به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رجبعلی زمانی روز جمعه در سخنرانی به مناسبت هفته حج در نماز جمعه سمنان در مصلای این شهر، گفت: حجاج ایرانی باید در حج حضور داشته باشند و نباید جای را برای آنان خالی کنیم، امسال حجاج باید پیام شهیدان و مدافعان حرم و انقلاب را ابلاغ کنند.
وی با اشاره به جایگاه شهداء در اسلام، گفت: شهدای هشت سال دفاع مقدس تثبیت کننده نظام جمهوری مقدس اسلامی بودند و شهدای منا حج را تثبیت کردند، شهدای منا شجره طیبه حج را با خون خویش آبیاری کردند تا همچنان استوار باشد.
معاون امور استان‌های بعثه مقام معظم رهبری با قدردانی از همه کسانی که تلاش کردند تا حج دوباره راه اندازی شود، گفت: با تمام وجود برای برگزاری و حضور حجاج ایرانی تلاش شد و پس از وقوع حوادث سال 94، کار قوی انجام شد تا دوباره حج ایرانیان برقرار شود.
زمانی از مکه و مدینه به عنوان 2 مکان مقدس یاد کرد و به تبیین جایگاه هر یک بر اساس روایات و احادیث از دیدگاه های مختلف پرداخت و با اشاره به اسرار و معارف مناسک حج به حجاج توصیه کرد: فرصت حج و لحظه لحظه آن را از دست ندهند.
معاون امور استان‌های بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه سرزمین وحی مکه و مدینه دو حرم امن الهی و از مکان‌هایی است که بزرگترین آیین الهی در آنجا برگزار می شود، گفت: بزرگترین آیین از تمام جهان با حضور بیش از 52 کشور جهان به نام حج، عرفات، مشعر و منی در آنجا برگزار می شود و این آیینی با حضور نمایندگان بیش از یک میلیارد و 600 مسلمان جهان است، حج خلوص و پاکی و طهارت درون می خواهد و تنها عمل واجبی است که دربردارنده کل اسلام است.
امسال حدود 86 هزار نفر به سرزمین وحی اعزام می شوند که سهمیه استان سمنان با افزایش 70 درصدی به هزار و 334 نفر رسیده است که در قالب 10 کاروان شامل پنج کاروان مدینه قبل و پنج کاروان مدینه بعد و از 11 مرداد ماه اعزام خواهند شد.
7470/6103 خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشار دهنده :مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.