علی سماکوش روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح اهدای کتاب مازاد مردم به کتابخانه های استان سمنان با هدف تجهیز و غنی سازی کتابخانه های عمومی استان و افزایش سرانه مطالعه از دهم تیر 96 آغاز شده و تا آبان امسال ادامه دارد.
وی با بیان این که تا کنون بیش از 40 هزار نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی استان اهدا شده است، ادامه داد: مردم شهرستان های سمنان، شاهرود، مهدی‌شهر و میامی تا کنون کتاب های بیشتری نسبت به دیگر شهرستان ها اهدا کرده اند.
وی با بیان اینکه طرح اهدای کتاب با همکاری مردم و دستگاه های اجرایی در حال اجرا است به طوری که 20 هزار نسخه کتاب توسط دستگاه های اجرایی و 20 هزار نسخه کتاب توسط شهروندان اهدا شده است، یادآور شد: برخی از کتابخانه های استان سمنان نیاز جدی به تزریق منابع جدید دارند و همچنین در بسیاری از مناطق محروم و روستاها اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان چشم انتظار کتاب جدیدی برای مطالعه هستند، که مردم با شرکت در این کار خیر می توانند گامی ارزنده برای رفع این مشکلات بردارند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان با تاکید بر ترویج بیشتر این طرح در استان، گفت: مردم استان سمنان می‌توانند از طریق مراجعه به کتابخانه‌های عمومی و یا تماس با شماره تلفن 33439915 و همچنین ارسال عدد 1 به سامانه پیامکی 3000101186 برای اهدای کتاب‌های خود اقدام کنند.
72 باب کتابخانه با بیش از یک میلیون و 130 هزار جلد کتاب در استان سمنان وجود دارد که 51 کتابخانه به صورت نهادی و زیر نظر اداره کل کتابخانه های عمومی استان فعال است و 19 کتابخانه به صورت مشارکتی و 2 کتابخانه به صورت مستقل اداره می شود.
این طرح دهم تیرماه 96 و با اهدای کتاب توسط محمدرضا حباز استاندار سمنان آغاز به کار کرده است.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.