سید عبدالمجید نژاد صفوی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : این آزاد راه با همکاری وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه خاتم‌الانبیاء با صرف 150 میلیارد تومان اعتبار، حداکثر به مدت 40 ماه به بهره‌برداری می رسد.
وی کاهش تصادفات ، هزینه کم سوخت، کاهش طول راه ، پایین آمدن زمان مسافرت و حمل بار و آسایش و رفاه مسافران و زائران حرم رضوی (ع) و حضرت معصومه (س) را از جمله مزایای این طرح راهسازی برشمرد.
وی با بیان این که بیش از 70 درصد این طرح ملی حرم تا حرم در حوزه استحفاظی استان سمنان واقع است، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح بیش از 80 کیلومتر از مسیر حرم تا حرم کاهش می یابد که در افزایش رفاه اجتماعی و کاهش تصادفات تاثیر شایانی دارد.
مدیرکل راه و ترابری استان سمنان گفت : محور حرم تا حرم می تواند ظرفیت تردد در محورهای استان را به بیش از 30 میلیون نفر در سال افزایش دهد و با اجرای این طرح های کلان در افزایش اشتغال و رونق کسب کار مردم نیز می توان اقدام کرد.
نژاد صفوی تاکید کرد : آزاد راه حرم تا حرم یکی از طرح های مهم راهسازی کشور است که باید به طور کلی با حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی عملیاتی می شود.
وی تصریح کرد : سال گذشته در بخش راه استان سمنان بیش از 200 میلیارد تومان اعتبار هزینه شد و بهره برداری از ده ها پل و جاده های همسطح و غیر همسطح از دستاوردهای دولت یازدهم در این بخش بوده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون بیش از 2 هزار و 500 کیلومتر آزاد راه و بیش از 15 هزار کیلومتر بزرگراه در کشور وجود دارد و در مجموع بیش از 75 درصد ترافیک عبوری در محورهای برون شهری در 34 هزار کیلومتر محورهای شریانی انجام می شود.
660 کیلومتر از بزرگراه 860 کیلومتری تهران – مشهد در استان سمنان واقع شده است.
استان سمنان با 97 هزار و 491 کیلومتر مربع به لحاظ وسعت رتبه ششم کشوری را دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.