احمد همتی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در مجلس شورای اسلامی فضای مثبتی برای اجرای این طرح ملی وجود دارد و مردم سمنان در انتظار بررسی و اعلام نظر کارشناسی سازمان حفات محیط زیست هستند.
طرح انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان از دولت های گذشته مطرح بوده و مصوبه دولت یازدهم است و با بررسی های تخصصی، مشکلات زیست محیطی آن از جنبه های مختلف کارشناسی شده و مراحل انتقال، نوع تصفیه، نمک‌زدایی و شیرین‌سازی و انتخاب بهترین مسیر انتقال بدون آسیب به درختان و شرایط زیست محیطی، بارها مورد بررسی حوزه های مختلف کشور قرار گرفته است.
نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که تنها دلیل تاخیر در روند انتقال آب خزر به استان سمنان بررسی نحوه انتقال و جلوگیری از تخریب های احتمالی عرصه های طبیعی است، گفت: با تلاش جهادی مسوولان و حمایت های همه جانبه مردم استان، این طرح ملی به زودی اجرایی می شود.
وی تصریح کرد: انتقال آب خزر به سمنان مصوب سفر هیات دولت به استان است و به هیچ عنوان نباید نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استانهای دیگر با کارشکنی، درصدد جلوگیری از اجرای این طرح باشند.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتقال آب خزر به استان سمنان در قالب طرح حاکمیتی انجام می شود و به یقین، اقدامات تعداد محدودی که درصدد احساسی کردن جامعه هستند، در اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان کاری از پیش نخواهد برد.
همتی با تاکید بر اینکه همدلی خوبی بین دولت و مجلس برای اجرایی کردن این طرح وجود دارد و تمام ساز و کارهای قانونی و زیست محیطی در اجرای این طرح پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: سمنان با بحران کمبود آب دست و پنجه نرم می کند و اگر این چالش مهم در این استان ادامه یابد، در آینده نزدیک شاهد فرار جمعیتی از این منطقه از کشور خواهیم بود.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در کنار انتقال آب خزر به سمنان ، اجرای برنامه هایی بر استفاده بهینه از این نعمت خدادادی در بخش صنعت، کشاورزی و خانگی اتخاذ شود.
میانگین بارندگی در استان سمنان حدود 120 میلی متر در سال و نصف میانگین کشوری و تبخیر آب در این استان 2 برابر میانگین کشور است، استان سمنان دارای یک میلیارد و 250 تا 300 میلیون متر مکعب آب تولیدی از منابع زیرزمینی و سطحی است که 87 درصد در حوزه کشاورزی، چهار درصد در بخش صنعت و 9 درصد در بخش آشامیدنی به مصرف می رسد.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده :مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.