منصور کشاورزیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : سال گذشته اعتبارات عمرانی استان سمنان بیش از 150 میلیارد تومان بود که به صورت قطره چکانی اعتبار محدودی به این شرکت تخصیص یافت.
وی اظهار داشت : در برخی مناطق این استان با حفر چاه و لوله های انتقال می توان برای روستانشینان آبرسانی کرد اما به دلیل نبود اعتبار کافی این امر مهم محقق نمی شود.
وی تصریح کرد : وضعیت کمبود آب در مناطق شرق استان سمنان به خصوص در بخش کالپوش شهرستان میامی نگران کننده است و لازم است با تخصیص اعتبار برای رفع این چالش مهم مردم منطقه اقدام کرد.
وی خاطرنشان کرد : هم اکنون روستاهایی در جنوب منطقه کلاته خیج شهرستان شاهرود، منطقه قشلاقی شهرستان های میامی و سمنان با جمعیت نزدیک‌ به هزار و 500 نفر با کمبود شدید آب مواجه هستند که به صورت نوبتی به این مناطق با تانکر آبرسانی می شود.
وی اضافه کرد : در سال 94 به 56 روستا و در سال 95 به 38 روستای استان سمنان با تانکر آبرسانی می شد که این آمار با توجه به بهبود شرایط آبرسانی در حال کاهش است.
وی با بیان این که در سال 92 نزدیک به 272 روستا و 50 آبادی در استان سمنان زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار داشتند، خاطرنشان کرد: در سال 95 این تعداد به 284 روستا و 272 آبادی افزایش یافت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان، به روستاهای کویری استان مانند سرکویر، فرینو، حجاج، خارتوران اشاره کرد و گفت: آبرسانی با تانکر به این روستاهای دارای بیش از 800 نفر جمعیت به طور متناوب هفته ای یک بار با تانکر و در روستای کوه زر سمنان به صورت موردی انجام می شود.
284 روستاهای استان سمنان با استفاده از 33 حلقه چاه، 91 دهنه چشمه و 15 رشته قنات تامین آب می شود.
7339/ 6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.