اسماعیل غنیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سه ماه اول سال 96 سه هزار و 179 جوینده کار در استان سمنان ثبت نام کردند که 26.1 درصد از آنان به بازار کار جذب شدند.
وی با اشاره به این که از 834 نفر مشغول به کار شده در استان سمنان در بهار امسال 74 درصد به تعداد 613 نفر مرد و 26 درصد به تعداد 221 نفر زن هستند، خاطرنشان کرد: از مجموع این افراد 541 نفر فاقد مهارت و 293 نفر دارای مهارت بودند و سطح تحصیلات 68 درصد دیپلم و زیر دیپلم و 32 در صد فوق دیپلم و بالاتر بود.
وی یادآور شد: بیشترین متقاضی برای کار در بهار 95 از شهرستان سمنان با 50 درصد از کل متقاضیان استان و بیشترین به کارگمارده به ترتیب مربوط به شهرستان های سمنان، شاهرود و گرمسار بود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان تصریح کرد: از سه هزار و 179 نفر ثبت نام شده جویای کار در استان سمنان 2 هزار و 226 نفر مرد و 953 زن بودند که از این تعداد 2 هزار و 54 نفر بالغ بر 65 درصد فاقد مهارت و یک هزار و 125 نفر بالغ بر 35 درصد دارای مهارت هستند.
وی با اشاره به این 65 درصد از جویندگان کار در استان سمنان بر اساس خوداظهاری فاقد مهارت هستند، یادآور شد: متناسب نبودن آموزش های فنی و حرفه ای و دانشگاه ها با بازار کار از عوامل فاقد مهارت بودن و سختی کاریابی برای شهروندان جویای کار است.
غنیان، یکی از عوامل نداشتن اطلاعات برای بازار کار آینده را فقدان ثبات بازار فروش، صادرات و واردات و مشکلات اقتصادی برشمرد و گفت: افزایش اشتغال به عواملی مانند توسعه واحدهای صنعتی و تولیدی، کمک به بازاریابی فروش، صادرات و واردات و ارتباط بین صنعت و مراکز آموزش عالی وابسته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به این که اوج جذب اشتغال پایان شهریور و آذر و دی است، بیان داشت: با روند 23.6 درصدی که در بهار 96 شکل گرفت، پیش بینی هشت هزار اشتغال برای سال 96 از طریق دفاتر کاریابی این نهاد برای جویندگان کار استان سمنان ایجاد شود.
سهم اشتغال استان سمنان در بخش خدمات بیش از 45 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد است، تولید ناخالص استان سمنان در حدود 18.2 درصد در بخش کشاورزی، حدود 22 درصد در بخش صنعت و معدن و 60 درصد مربوط به بخش خدمات است.
بر اساس آخرین اعلام کشوری، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.1 درصد و پس از استان مرکزی دارای کمترین نرخ بیکاری در بین استان‌های کشور است.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.