سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سمنان افزود: مردم از عملکرد دولت یازدهم در اجرای طرح تحول سلامت رضایت نسبی دارند و دکتر روحانی رئیس جمهوری با جدیت طرح تحول را اولویت دولت دوازدهم می‌دانند که نیاز به همراهی تمام بخش های کشور به ویژه مجلس شورای اسلامی دارد.
وی، ارتقای سلامت مردم، تامین دارو، بیمه کردن بخش فاقد بیمه جامعه، اضافه شدن تخت های بیمارستانی و کاهش هزینه های درمان را از دستاوردهای طرح تحول سلامت برشمرد و گفت: همه امروز در کشور به این نتیجه رسیده اند که هزینه در بخش سلامت سرمایه‌گذاری برای داشتن ملتی سالم و قدرتمند برای نقش‌آفرینی در بخش اقتصادی است.
وزیر بهداشت و درمان تاکید کرد: اجرای طرح تحول سلامت یک ضرورت بود که دولت یازدهم به درستی آن را شناخت و مسیر خوبی را دنبال کرد و البته مشکلاتی در این مسیر داشت که یکی از آنها پیش‌بینی نشدن سرانه بیمه 11 میلیون بیمه‌شده جدید بود که این نقص با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی در بودجه 96 پیش‌بینی و برطرف شده است.
وی بار مالی سرانه بیمه شدگان رایگان را در صورت تامین نشدن، سالانه بین 2 تا چهار هزار میلیارد تومان دانست و گفت: دولت و مجلس امسال باید در تامین این بخش از اعتبار تسریع کنند تا طلب بخش صنعت دارو به موقع پرداخت شود تا این صنعت آسیبی نبیند و انتظار از دولت دوازدهم که دولتی متصل است جز این نیست.
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه وضعیت استان سمنان در حوزه بهداشت و درمان خوب است ولی مطلوب نیست، ادامه داد: زیرساخت های مورد نیاز استان سمنان در حوزه بهداشت، ظرف 2 سال با پیش‌بینی برای 30 سال آینده برطرف می شود و در حوزه درمان نیز استان سمنان نیاز به بهسازی، افزایش کیفیت خدمات، افزایش تعداد متخصصان، ایجاد نظام ارجاع و حمایت بیشتر از نیازمندان دارد.
وزیر بهداشت و درمان با اشاره به تعداد بالای مراکز آموزش عالی در استان سمنان گفت: سمنان این ظرفیت را دارد تا با افزایش سرمایه‌گذاری لازم، چند دانشگاه در تراز بین‌المللی داشته باشد تا با ارتقای سطح علمی، در حوزه فناوری برای کشور ارزآوری داشته باشد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز افتتاح و بهره برداری از هشت طرح مهم بهداشتی و درمانی شهرستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان را با هزینه 124 میلیارد تومان در برنامه دارد.
دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان حدود 2 هزار و 600 دانشجو در هشت دانشکده دارد که 2 رشته در مقطع کاردانی، 18 رشته در مقطع کارشناسی، 10 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، 2 رشته در مقطع پزشکی عمومی، پنج رشته در مقطع دکتری و پنج رشته دستیاری را شامل می شود، 6 بیمارستان و مراکز درمانی و آموزشی در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان است.
7470/6103 خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.