به گزارش ایرنا ، سید محمدرضا هاشمی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری این شهرستان که در فرمانداری ویژه شاهرود برگزار شد، افزود: یکی از رسالت های رسانه ها امید بخشی به جامعه است ، بنابر این موفقیت ها به دست آمده باید به مردم بیان شود.
وی ادامه داد: یکی از دستاوردهای به دست آمده پرداخت 74میلیاردتومان تسهیلات به واحدهای تولیدی شهرستان است ، و این درحالی انجام شد که دولت با مشکلات بسیار زیادی روبرو بود.
هاشمی گفت: واحدهای تولید شهرستان با دریافت این تسهیلات اکنون وضعیت بهتری دارند، اما برخی رسانه ها همچنان خبر از تعطیلی برخی واحدهای تولیدی مهم شهرستان می دهند که این نادرست است.
وی گفت: اگر کارخانه قند شاهرود در برخی از فصل ها تعطیل می شود، امری اجتناب ناپذیر است ، چون این واحد تولیدی هر سال پس از اتمام برداشت چغندر قند و فرآوری آن تا زمان تولید بعدی چغندر معمولا تعطیل می شود.
معاون استاندار سمنان گفت: در برخی از سال ها این کارخانه با استفاده از شکر خام که توسط یک شرکت دیگر تامین می شد، بقیه سال را به فعالیت می پرداخت، اما امسال شرکت مزبور شرکت خام ارائه نکرده و برای همین برخی رسانه ها اعلام کردند کارخانه قند شاهرود تعطیل شده است که نادرست است.
معاون استاندار سمنان با بیان این اینکه این روزها با نزدیک شدن به پایان کار اعضای شورای اسلامی کنونی ، شاهد برخی تبلیغات ناصحیح از عملکرد شهرداری هستیم ، ادامه داد: جای تعججب و تاسف هست چرا از کمک های دولتی در این زمینه هیچ یادی نمی شود؟
وی در تشریح این موضوع گفت: از مصوبات سفر دولت تدبیر و امید چهار میلیارد و 306میلیون تومان به شهرداری شاهرود کمک شد ، در حالی که قیر رایگان نیز از سوی دولت تحویل شده است.
هاشمی پرداخت 2 میلیارد و 700میلیون تومان به پارک اکوتوریسم شهرداری را از دیگر کمک های دولتی به شهرداری شاهرود خواند که از سوی شهرداری نادیده گرفته می شود.
وی افزود:اعتبارهای تملک دارایی شهرستان در سال جاری 70درصد افزایش یافته و از 24میلیارد تومان پارسال به 52میلیارد تومان رسیده است.
هاشمی افزایش صادرات واحدهای تولید شهرستان شاهرود را یکی دیگر از دستاوردها اعلام کرد و گفت: در سال 91، 167میلیون دلار صادرات در استان صورت گرفته که48درصد آن به شاهرود اختصاص داشت.
وی افزود : در سال92 هم از 191میلیون دلار صادرات استان، 82میلیون دلار یا 42درصد و در سال 93 از مجموع 139میلیون دلار صادرات استان، 84میلیون دلار یا 60درصد مربوط به شهرستان شاهرود بوده است .
معاون استاندار سمنان گفت: پارسال هم 123 میلیون دلار صادرات انجام شد که 62میلیون دلار معادل 50درصد آن مربوط به تولیدات کشاورزی، صنعتی و معدنی شاهرود بود.
هاشمی به هفته قوه قضائیه هم اشاره کرد و گفت: ورود 35هزار پرونده به دادگستری شهرستان شاهرود در طول یک سال ، بسیار بالاست .
وی از دستگاه های دولتی خواست ، با حل اختلاف های درون‌سازمانی خود دادگستری شهرستان را یاری دهند.
فرماندار شاهرود به کمبود آب هم اشاره کرد و گفت: مصرف آب برخی اداره های شهرستان بسیار بالاست .
وی از مردم خواست در مصرف آب صرفه جویی کنند چون مخزن ذخیره آب تصفیه‌خانه شاهرود به خاطر مصرف بالای مردم در شرایط کنونی خالی است.
شهرستان شاهرود با 230 هزار نفر جمعیت و 53هزار کیلومتر مربع در شرق استان سمنان قرار دارد.
7359/6167 خبرنگار : مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.