محمدطاهری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : کمبود آب آشامیدنی در مرکز استان سمنان به عنوان یک چالش مهم و بحرانی مطرح است و کمبود 160 لیتر آب در ثانیه در طولانی مدت می تواند به مهاجرت مردم از این منطقه منجر شود.
وی تصریح کرد : متوسط سرانه مصرف آب در شهرستان سمنان 750 لیتر در ثانیه است اما اکنون 700 لیتر بر ثانیه از آن تامین می شود.
وی خاطرنشان کرد : انتقال آب خزر به سمنان در طولانی مدت باید در دستور کار مسوولان اجرایی قرار گیرد و اگر این امر در کوتاه مدت اتفاق نیفتند شاهد کاهش قابل توجه جمعیت و آلودگی های زیست محیطی عدیده ای خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: صرفه جویی در مصرف آب به عنوان یک معیار اصولی و ارزشمند باید مدنظر مسوولان دستگاه های اجرایی و مردم قرار گیرد و به طور تقریبی با پنج درصد صرفه جویی در مصرف آب می توان در تامین آب به مناطق دور دست و محروم استان کمک شایانی کرد.
وی به سیاست شرکت آب و فاضلاب شهری سمنان در مقابله با برداشت بی رویه و سوء استفاده از منابع آبی اشاره و تصریح کرد : اعمال مدیریت و نظارت دقیق، صحیح و همه جانبه بر منابع آب و جلوگیری از قانون شکنی برخی افراد ناآگاه و سودجو برای اجرای سیاست ها و اهداف راهبردی نظام و احقاق حقوق عموم مردم نیازمند همه افزایی و همکاری و هماهنگی مسئولان قضایی با ماموران و کارکنان مربوط در صنعت آب کشور و استان است.
وی با اشاره به پرداخت 9 میلیارد تومان از مطالبات پیمانکار طرح آبرسانی به شهر ایوانکی شهرستان گرمسار از محل اسناد خزانه اسلامی گفت :با واگذاری اسناد خزانه اسلامی به پیمانکاران غیر دولتی در طرح های تملک دارایی های سرمایه ای روند اجرایی این طرح ها در حال اجراست.
میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود که هفت درصد از آن به مصارف خانگی اختصاص دارد.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.