محمدرضا خباز روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به برگزاری چندین تفاهم نامه و نشست های تخصصی سرمایه گذاری در این استان در 2 سال گذشته، افزود : برای افزایش رونق در صنعت سمنان راهی به جز حضور فعالان بخش خصوصی برای سرمایه گذاری وجود ندارد.
وی اظهار داشت : تفاهم نامه 27 هزار میلیارد تومانی با بخش خصوصی برای رونق بیش از پیش اقتصاد استان در سال 94 منعقد شد و دستگاه های اجرایی با فراهم کردن زیرساخت ها در کمترین زمان ممکن برای عملیاتی کردن این تفاهم نامه اقدام کنند.
استاندار سمنان با بیان این که تا زمانی که زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری در این استان فراهم نشود تفاهم نامه های اقتصادی کارایی نخواهد داشت، گفت: تامین آب در نواحی و شهرک های صنعتی استان برای راه اندازی واحدهای تولیدی آب محور ضروری است.
خباز با تاکید بر این که مسوولان امر با تلاش و درایت برای رفع این چالش های مهم اقدام کنند، گفت :کافی نبودن زیرساخت های سرمایه گذاری در سمنان به دلیل مدیریت ضعیف مدیران استانی در سال های گذشته بوده است و دولت یازدهم این چالش های مهم استانی را به ارث برده است.
وی تصریح کرد : موضوع انتقال آب خزر به استان سمنان به عنوان برنامه ای عملی و منسجم همچنان در دستور کار مسوولان قرار دارد و با همکاری منسجم دستگاه های مسوول در آینده ای نزدیک این کار ارزشمند اجرایی می شود.
وی ادامه داد : کمبود آب مهم ترین چالش در توسعه نیافتن صنعت سمنان است و در کوتاه مدت اگر انتقال آب خزر به سمنان عملیاتی شود شاهد رونق و آبادانی روز افزون این دیار زرخیز خواهیم بود.
نرخ مشارکت اقتصادی استان سمنان 39.4 درصد در سال 95 و سهم شاغلان در بخش های مختلف اقتصادی استان سمنان در بخش خدمات بیش از 49 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از 33 درصد و در کشاورزی بیش از 18 درصد است.
در دولت تدبیر و امید تفاهم نامه اجرای 150 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان با بخش خصوصی در استان سمنان امضا شده است.
تاکنون بیش از 440 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال استان سمنان پرداخت شد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده :جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.