سید عبدالمجید نژاد صفوی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : باید دولت با ارایه ساز و کارهای اصولی و هماهنگ برای رفع این چالش راه های روستایی استان سمنان اقدام کند.
وی اظهار داشت : بیشتر این روستاهای دارای راه ارتباطی نامناسب در منطقه کالپوش شهرستان میامی واقع در شرق استان قرار دارد که باید برنامه های جامعی را که در برنامه ششم توسعه برای رفع این مشکل پیش بینی شده است، عملیاتی شود.
وی خاظزنشان کزد : ترمیم و بهسازی محورهای مواصلاتی مناطق روستایی استان می تواند در افزایش رونق گردشگری در این مناطق تاثیرگذار باشد.
وی تصریح کرد : راه های مواصلاتی39 روستای استان سمنان براساس برنامه ششم توسعه در سال 96 تکمیل و بازسازی زیرساخت های توسعه ای آن انجام می شود.
نژادصفوی اضافه کرد : این 39 روستای شامل 2 روستا در سمنان، 10 روستا در دامغان، 10 روستا در شاهرود، پنج روستا در میامی، پنج روستا در گرمسار، سه روستا در مهدیشهر، 2 روستا در آرادان، و 2 روستا در سرخه می‌شود که مشمول طرح توسعه و توانمندسازی روستایی هستند.
وی به کاهش 25 درصدی تصادفات در چهار ماه اول سال 96 اشاره و تصریح کرد : 75 درصد حوادث رانندگی در استان سمنان واژگونی خودرو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی راننده‌هاست که برای کاهش واژگونی ، اجرای شیب شیروانی در 750 کیلومتر از راه ها عملیاتی شد و تا با این روش تا حد بسیاری از واژگونی خودروها کاهش یابد.
مدیر کل راه و ترابری استان سمنان بیان داشت: در کنار نقص جاده ها، فرهنگ سازی در بین مردم به منظور رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی باید نهادینه شود تا سوانح رانندگی کاهش یابد.
660 کیلومتر از مسیر اصلی 860 کیلومتری تهران- مشهد در استان سمنان واقع شده است که سالانه میزبان تردد 20 میلیونی زائران رضوی از این محور است.
سه هزار و 784 کیلومتر راهِ استان سمنان 2.1 درصد از راه های کشور را شامل می شود.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده :جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.