مسعود جهانسیر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: طرح پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد توسط اداره بهزیستی شاهرود در یک سال گذشته برای 43 هزار تن در محیط های گوناگون شهرستان انجام شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح ظرفیت سازی همیاران با هدف توانمندی افراد برای شناسایی آسیب های موجود در محیط های مختلف، اضافه کرد: در راستای مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی، 83 میلیون ریال یاری برگ در چهار ماهه نخست امسال برای 55 تن صادر شده است.
معاون مدیر کل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه امسال 341 مورد پذیرش در مراکز ترک اعتیاد شاهرود انجام شده، افزود: در این مدت خدمات تیم سیار به 20 معتاد تزریقی ارایه شده و 198 بیمار تحت درمان متادون و اپیوم قرار گرفتند.
جهانسیر همچنین درباره طرح های اشتغال زایی مددجویان بهزیستی، گفت: امسال نام 105 تن برای پرداخت بیمه سهم خویش فرما و کارفرما و یارانه ارتقاء کارایی به معلولان شاغل در بخش غیر دولتی در سامانه سازمان بهزیستی به ثبت رسیده و نام نویسی سه مددجو برای دریافت وام اشتغال هم در سامانه رصد انجام شده است.
وی ادامه داد: سال گذشته هم 240 مورد پرداخت بیمه سهم خویش فرما و کارفرما در بخش توانبخشی و اجتماعی و پرداخت یارانه ارتقاء کارایی به معلولان شاغل در بخش غیر دولتی انجام شده است.
اداره بهزیستی شهرستان شاهرود یک هزار و 87 خانوار را در حوزه امور اجتماعی زیر پوشش دارد.
همچنین سه هزار و 145 تن شامل معلولان ذهنی و جسمی- حرکتی، گفتاری، بینایی، شنوایی و روانی زیر پوشش حوزه توانبخشی بهزیستی شاهود هستند.
اداره بهزیستی شهرستان شاهرود 703 خانوار مستمری بگیر نیز دارد.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده: محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.