سیدحسن میرعماد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بیش از 50 روستا با جمعیت بیش از 20 خانوار استان سمنان با جمعیت تقریبی سه هزار و 500 نفر با بحران آبی و خشکسالی مواجه هستند که باید برای جلوگیری از فرار جمعیتی از این مناطق، تدابیر ویژه ای اتخاذ شود.
وی اظهارداشت : یکی از اولویت های اساسی مسوولان دستگاه های اجرایی در سمنان به توسعه جوامع روستایی معطوف است و در این ارتباط تمهیدات ویژه ای تعریف و طراحی شده است.
وی تصریح کرد : موضوع رونق در روستاها با جدیت پیگیری می شود، زیرا هر آنچه در بخش های روستایی آبادانی بیشتری حاکم شود، به همان میزان ضریب موفقیت در تحقق اهداف مورد نظر افزایش خواهد یافت.
وی خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی به عنوان متولی افزایش کشت محصول برای تجهیز اراضی کشاورزی این استان به سامانه های نوین آبیاری آمادگی کامل دارد و این امر در کاهش هدر رفت آب تاثیر شایانی خواهد داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان تصریح کرد : بیش از 86 درصد از آبهای زیرزمینی استان در بخش کشاورزی مصرف می شود که باید با ساز وکارهای معین برای جلوگیری از هدر رفت آب در ‌مناطق روستایی اقدام کرد.
وی با اشاره به تجهیز بیش از 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان به سامانه نوین آبیاری در 2 سال گذشته، گفت: براساس برنامه های انجام شده تا پایان سال جاری در بیش از پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی سمنان این سامانه ها نصب می شود.
میرعماد اضافه کرد : توسعه مشاغل خانگی و صنایع دستی 2 دستورکار اصلی در عرصه روستایی به شمار می رود که به نظر می رسد در صورت محقق شدن اهداف موردنظر در بخش های مورد اشاره، رونق و توسعه هر چه بیشتری در روستاهای استان حاصل می شود.
به گزارش ایرنا ، استان سمنان 308 روستای بالای 20 خانوار دارد که 39 روستا از این تعداد در برنامه ششم توسعه در سال های آینده برای توسعه در دستور کار قرار دارد.
استان بیش از 700 هزار نفری سمنان 198 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد.
7339/6026/
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.