حجت الاسلام قربانعلی صفایی پور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : منطقه کالپوش به دلیل برخورداری از منابع طبیعی ارزشمند و تامین بخش قابل توجهی از مواد غذایی استان، از نبود امکانات زیرساختی رنج می برد که باید برای رفع این چالش قدم های جدی بردارد.
وی اظهارداشت : اگر برنامه های جامعی برای افزایش رفاه اجتماعی در این منطقه از استان اجرا نشود در آینده پدیده فرار جمعیتی از منطقه روستایی به شهری را شاهد خواهیم بود.
وی با بیان این که سال گذشته 15میلیارد و 800 میلیون ریال برای تامین آب روستاییان میامی تخصیص یافت ، گفت:با این اعتبار اصلاح و بازسازی شبکه آب آشامیدنی و استاندارد سازی انشعاب روستاهای حسین آباد کالپوش، نردین، عباس آباد و تامین و احداث شبکه آب آشامیدنی روستای حق الخواجه انجام شد.
وی بیان داشت : از سال 72 برای ساخت بیمارستان میامی اقدام هایی شده اما تا کنون به نتیجه نرسیده است و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هرچه سریع تر اقدام کنند.
وی تاکید کرد : درمانگاه امام رضا(ع) میامی، با توجه به حجم کار و نبود امکانات لازم، دیگر پاسخگوی نیاز شهرستان نیست و باید زیرساخت لازم برای احداث بیمارستانی مجهز در این شهرستان فراهم شود.
وی تصریح کرد : بروز تصادف های مرگ بار جاده اصلی تهران- مشهد در شهرستان میامی نیز ساخت بیمارستان را بیش از پیش ضروری کرده است تا مصدومان احتمالی تصادف ها در سریع‌ترین زمان درمان شوند.
وی اصلاح خط انتقال و ترمیم مخزن ذخیره روستای نام نیک، بهسازی و شست و شوی چاه های آب آشامیدنی روستاهای عباس آباد،نردین،کلاته اسد،محمد آباد،جودانه، جداسازی آب روستای فرومد ، اصلاح و بازسازی شبکه آب آشامیدنی و استاندارد سازی انشعاب های روستای دشت شاد، منطقه بندی و رفع مشکلات 95 درصد از شبکه آب آشامیدنی روستای نام نیک را از جمله اقدامات سال گذشته در این شهرستان برشمرد.
وی اضافه کرد : سد مخزنی کالپوش با حجم مخزن 16 میلیون متر مکعب و هزینه اعتبار 35 میلیارد تومان در 25 تیر سال 92 به بهره برداری رسید که باید برای رفع آب آشامیدنی منطقه کالپوش و میامی انتقال آب و لوله کشی ها در کم ترین زمان ممکن انجام شود.
حجت الاسلام صفایی پور گفت : بسیاری از مردم میامی ، بیماران خود را با طی مسافتی 60 کیلومتری برای درمان به شاهرود منتقل می کنند ، و نیاز است مسوولان برای احداث بیمارستان در منطقه میامی برنامه‌ریزی کنند.
شهرستان 40 هزار نفری میامی واقع در شرق استان سمنان 2 بخش مرکزی و کالپوش و یک نقطه شهری و 49 روستا دارد.
منطقه کالپوش در شمال شرق استان سمنان قرار داشته و با استان های گلستان و خراسان شمالی همسایه است.
6026/7339
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.