حجت الاسلام سیدمحمد حسینیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : دولت دوازدهم با ارایه تسهیلات رونق تولید و رفع مشکلات بانکی و مالیاتی بیش از پیش برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی این شهرستان اقدام اساسی کند.
وی اظهارداشت: در سال گذشته بیش از 30 میلیارد تومان از محل ثبت نام صاحبان واحدهای صنعتی در سامانه بهین یاب، تسهیلات رونق تولید در دامغان پرداخت شد که این امر گامی مهم برای کاهش نرخ بیکاری در این شهرستان است.
وی اضافه کرد : بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی کشور به دلیل تحریم های ناجوانمردانه همچنان پابرجاست اما باید با رویکردی حکیمانه تا پایان کاری دولت دوازدهم این چالش ها برطرف شود.
وی با اشاره به وجود ظرفیت های کشاورزی در دامغان یادآور شد: این شهرستان با برخورداری از توان و ظرفیت های بالقوه که نمونه آن تولید 43 هزار تن پسته در سال است که بیش از 600 میلیارد تومان ارز وارد استان می کند.
امام جمعه دامغان وجود 24 نوع مواد معدنی را از دیگر امتیازات این شهرستان برشمرد و گفت : می توان با برنامه ریزی و حمایت از واحدهای معدنی در ایجاد اشتغال و کمک به تولید در این منطقه تاثیرگذار بود.
حسینیان با بیان این که مردم ایجاد عدالت اجتماعی را در استان سمنان خواستار هستند، افزود : از مسوولان استانی می خواهیم تا موضوع رونق اقتصادی متوازن در همه نقاط سمنان را بیش از گذشته تقویت کنند.
وی تصریح کرد : کم آبی یکی از چالش های اساسی در تعطیلی تعداد قابل توجهی از واحدهای معدنی دامغان است و با انتقال آب خزر به سمنان می توان شاهد رشد و توسعه روزافزون معدن داری در این شهرستان باشیم.
در شهرستان دامغان 156 واحد تولیدی متوسط و کوچک فعالیت دارد که تاکنون 40 واحد از این تعداد تسهیلات رونق تولید دریافت کردند. همچنین در این شهرستان 119 واحد پروانه بهره برداری معدن دارند.
استان سمنان هزار و 700 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و بیش از 40 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی دارد، سهم اشتغال استان سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص استان سمنان در حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
7339/6026/
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.