محمد اخلاقی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : هم اکنون ارایه خدماتی مانند صدور فیش حق بیمه، فهرست بیمه، ابلاغ اوراق مطالبات و دیگر فعالیت های این اداره کل به بیمه شدگان از طریق اینترنت میسر شده و مردم می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی، خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
وی اجرای طرح پرونده الکترونیکی بیمه شدگان و مستمری بگیران را یکی دیگر از اقدامات و فعالیت های این اداره کل اعلام کرد و گفت : هدف از اجرای این طرح کاهش هزینه ها، دسترسی آسان و سریع به اوراق، مدارک و اسناد، کاهش اتلاف زمان مخاطبان سازمانی، سرعت درپاسخگویی، ارتقاء سطح کیفی خدمات، افزایش فضای فیزیکی شعب، دریافت نکردن اسناد کاغذی، تبادل سریع اطلاعات پرونده ای به سایرشعب سازمانی است.
اخلاقی از راه اندازی سامانه گویای ندای تأمین (شماره 1420) را از دیگر خدمات این اداره کل برشمرد و افزود : سامانه پاسخگویی و اطلاع رسانی سازمان تامین اجتماعی( ندای تامین ) به منظور افزایش سطح رضایت مندی مخاطبان سازمانی راه اندازی و به طور شبانه روزی آماده دریافت پرسش ها ، نقطه نظرات و انتقادات مردم درباره حقوق و تکالیف بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران است.
وی با اشاره به اجرای موفق طرح 'اس اس ان' در یک سال اخیر در این نهاد ،یادآور شد : در این طرح یک کد بیمه‌ای در کنار کد ملی به افراد داده می‌شود و از این طریق می توان جلوی همپوشانی و مغایرت های اطلاعات هویتی و بیمه ای را گرفت و زمینه طرح ارایه خدمات بدون دفترچه در مراکز ملکی سازمان را فراهم کرد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان شمار بیمه‌شدگان اجباری این استان را 110 هزار و 705 نفر اعلام و اضافه کرد : در مجموع بیش از 478 هزار نفر از جمعیت بیش از 700 هزار نفری استان سمنان زیر پوشش تامین اجتماعی هستند که این رقم حدود 70 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.
اخلاقی بیمه شدگان اصلی استان را 159 هزار نفر ذکر و تصریح کرد : تعداد نفرات مستمری ‌بگیر این سازمان در استان بیش از 32 هزار نفر است.
وی از وجود پنج هزار و 936 نفر بیمه ‌شده اختیاری در این استان خبر داد و افزود: استان سمنان همچنین بیش از 9 هزار و 800 بیمه شده مشاغل آزاد دارد که سهم آن ها از بیمه‌شدگان استان 6.7درصد است.
اخلاقی اضافه کرد : سهم بیمه قالیبان استان از بیمه ‌شدگان استان 2.2 درصد، سهم کارگران ساختمانی با جمعیتی بیش از 14 هزار نفر 8.8 درصد، سهم بیمه ‌شدگان توافقی 6دهم درصد، سهم مقرری بگیران بیمه بیکاری 1.7 دهم درصد و سهم سایر بخش‌ها از بیمه‌شدگان استان نیم درصد است که نشان از پراکندگی بیمه‌ای در این استان دارد.
وی از سازمان تامین اجتماعی در دولت تدبیر و امید به عنوان سازمانی موفق نام برد و گفت: به تعبیر اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی، سازمان تامین اجتماعی در این دولت و در دوره ریاست دکتر نوربخش یک آرامش در کشور حاکم کرده است و این در حالی است که سازمان تامین اجتماعی در دولت قبل با حواشی و تنش‌های متعددی روبرو بود.
استاندار سمنان با بیان این که کار در سازمان تامین اجتماعی باید با نگاه فرابخشی و ملی همراه باشد، گفت: مدیران و کارکنان این سازمان می توانند با تلاش مضاعف و خدمتگزاری بیشتر، روحیه امید را در جامعه زنده نگه داشته و در بهبود وضعیت اقتصادی اجتماعی جامعه همراه و همگام باشند.
به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز امروز در دیدار با مدیران کل، روسا و کارشناسان بیمه ای و درمان اداره کل تامین اجتماعی استان به مناسبت هفته تامین اجتماعی در سالن غدیر استانداری با اشاره به این که عملکرد مناسب سازمان تامین اجتماعی می تواند مردم را به آینده اجتماعی خود امیدوار کند، افزود: ارایه خدمات متنوع به کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری بگیران از ویژگی های منحصر به فرد تامین اجتماعی است.
وی خدمت رسانی مجموعه تامین اجتماعی در استان سمنان را مثبت و امیدوارکننده توصیف کرد و گفت: روحیه جهادی و کار شبانه روزی کارکنان تامین اجتماعی سمنان می تواند الگویی مناسب برای خدمت رسانی به مردم باشد.
خباز با بیان این که آهنگ خدمت رسانی از راس مجموعه سازمان تامین اجتماعی آغاز شده و در حال حرکت است، گفت : سازمان تامین اجتماعی در دولت تدبیر و امید خدمات ارزنده ای به مردم ارائه کرده و حجم این خدمات نسبت به گذشته رشد چشمگیری داشته است.
وی با بیان این که دولت یازدهم تاکنون توانسته بخشی از بدهی خود را به این سازمان پرداخت کند، افزود : امیدواریم روزی برسد که دولت همه بدهی خود را با این سازمان تسویه حساب و شاهد ارایه خدمات بیشتر به مردم در این حوزه باشیم.
استاندار سمنان با تاکید بر این که اداره کل تامین اجتماعی استان همراهی خوبی در بهبود وضعیت اقتصادی مردم به ویژه واحد های تولیدی سمنان دارد، اظهار کرد: یکی از ارکان اصلی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تامین اجتماعی و بانک رفاه است که حمایت های زیادی از واحد های مشکل دار انجام داده و بسیاری از مشکلات آنان را رفع کرده است.
خباز با اشاره به ابلاغ دستورالعمل جدید بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات رونق تولید و اشتغال به واحد های تولیدی، گفت: سهمیه امسال استان از این تسهیلات با افزایش 2 برابری نسبت به سال گذشته به 9 هزار میلیارد ریال رسید.
وی افزود: سهمیه استان از تسهیلات رونق تولید در سال 95، چهار هزار و 600 میلیارد ریال تعیین شده بود که این رقم با دستور العمل جدید بانک مرکزی برای سال 96، رشد 2 برابری داشته است.
19 تا 25 تیرماه، هفته تامین اجتماعی نامگذاری شده است.
به گزارش ایرنا، بیش از 478 هزار نفر از جمعیت بیش از 700 هزار نفری استان سمنان زیر پوشش تامین اجتماعی هستند که این رقم حدود 70درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند.
74740/6026
*خبرنگار: علیرضا عربی **انتشار : جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.