محمدهمتیان روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بیش از 150 تفاهم نامه اقتصادی در 2 سال گذشته با بخش خصوصی در استان سمنان منعقد شد که این امر با ارایه برنامه های جامع از سوی دولت تدبیر و امید محقق شد.
وی خاطرنشان کرد: تلاش مسوولان استانی برای رفع مشکلات واحد های صنعتی و تولیدی سمنان در سال 96 بیشتر شده است و این اقدامات ارزشمند، نوید روزهای بهتر را برای صاحبان واحدهای تولیدی و وضعیت اشتغال در استان می دهد.
وی ادامه داد: مسوولان استانی باید برای کاهش هر چه بیشتر بیکاری در تمام نقاط استان سمنان دست از تلاش نکشند و آحاد جامعه برای رفع مشکلات بیکاری نیز این رویکرد را مدنظر قرار دهند که حتی یک بیکار نیز نباید در سمنان وجود داشته باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان گفت: تاکنون بیش از 70 درصد تفاهم نامه های اقتصادی همایش سرمایه‌گذاری 17 اسفند 94 با بخش خصوصی عملیاتی شده است و این برنامه جامع می تواند در میان‌مدت نرخ بیکاری در استان را به تا جای ممکن کاهش دهد.
همتیان با بیان این که برجام در کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان تاثیر مثبتی داشته است، افزود: تامین بازار فروش و امکان خرید مواد اولیه و خام برای تولید محصولات از دستاوردهای مهم برنامه جامع اقدام مشترک برای افزایش اشتغال در سمنان بوده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان تصریح کرد: روند کاهش نرخ بیکاری با اقدامات ارزشمند دولت دوازدهم نیز در استان همچنان ادامه می یابد و برای 2 سال آینده متوسط نرخ بیکاری 4.5 درصد برای استان هدفگذاری شده است.
نرخ مشارکت اقتصادی استان سمنان 39.4 درصد در سال 95 و سهم شاغلان در بخش های مختلف اقتصادی استان سمنان در بخش خدمات بیش از 49 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از 33 درصد و در کشاورزی بیش از 18 درصد است.
در دولت تدبیر و امید تفاهم نامه اجرای 150 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان با بخش خصوصی در استان سمنان امضا شده است.
تاکنون بیش از 440 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال استان سمنان پرداخت شد.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده :مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.