ایرج کارخایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، از جنگ سایبری به عنوان واقعی ترین جنگ ها در دنیا در زمان حاضر یاد کرد و افزود: در 2 ماه گذشته بزرگترین حمله سایبری باج افزار واناکرای در جهان به وقوع پیوسته که حدود 200 کشور مختلف را درگیر این حملات کرده است.
وی اضافه کرد : در جریان این حملات حدود 100 هزار رایانه مختل شد و در ایران نیز بیش از 300 مورد از این حملات شناسایی شد.
کارخایی با بیان این که اخیرا نیز باج افزار پتیا برخی از کشورها را درگیر حملات خود کرده است، اظهارداشت: در جریان این حملات، 48 ساعت شرکت بزرگ هوندا در ژاپن تعطیل شد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان با بیان این که تاکنون خبر موثق و مستدلی مبنی بر رخنه باج افزارها در استان سمنان گزارش نشده است، تصریح کرد : دستگاه های متولی برای شناسایی، رصد و رفع حملات سایبری باج افزارها آمادگی خود را حفظ کنند چرا که ضعف حفاظتی و توجه نکردن به الزامات و ملاحظات در حوزه فناوری می تواند چالش ساز و به آسیب پذیری زیرساخت ها منجر شود.
کارخایی از برگزاری 2 کارگاه آموزشی آشنایی با باج افزارها و راه کارهای مقابله با این حملات در فضای سایبری اشاره کرد و گفت: این کارگاه آموزشی برای مسوولان فناوری اطلاعات و رابطان پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی، فرمانداری ها و شهرداری های استان سمنان برگزار شده است.
وی با اشاره به تلاش های دولت تدبیر و امید در سال های اخیر در حوزه فناوری اطلاعات و گسترش این بخش، اظهار کرد: توسعه زیر ساخت های فناوری، افزایش باند اینترنت، استقرار دولت الکترونیک و رشد شبکه های فضای مجازی از جمله ظرفیت هایی است که در این دولت ایجاد و باید در کنار این توانمندی ها تهدیدات، امنیت و ایمنی فضای فناوری مورد توجه قرار گیرد.
7470/6026/
خبرنگار: علیرضا عربی **انتشار: جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.