به گزارش ایرنا، سید عباس دانایی روز دوشنبه در نشست شورای ترافیک شهرستان سمنان در فرماندری این شهرستان افزود: به منظور بهبود اوضاع ترافیکی شهر و ساماندهی هزار و 70 تاکسی در سمنان و تحقق دولت الکترونیک و با همکاری سازمان تاکسیرانی، سامانه تاکسی موبایل اسنپ در سمنان راه اندازی می شود.
وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح رانندگان نیاز به گوشی هوشمند جهت دریافت برنامه مورد نظر برای یافتن مکان مسافران دارند، خاطرنشان کرد: گرفتن هزینه ای برای رانندگان تاکسی به این سامانه در نظر گرفته نشده و برنامه های آن بر روی تلفن همراه بسیار ساده است.
دانایی بیان داشت: طرح تاکسی اینترنتی فرصتی را برای کاهش میزان مصرف سوخت، جلوگیری از اتلاف وقت و افزایش درآمد تاکسی داران به همراه خواهد داشت.
وی یکی دیگر از ویژگی های این طرح را جلوگیری از ورود خودورهای شخصی به ناوگان تاکسیرانی برشمرد و گفت: سازمان تاکسیرانی شهرداری سمنان با شناسایی و معرفی رانندگان تاکسی دارای مجوز به این طرح از ورود مسافربران شخصی جلوگیری می کند.
فرماندار سمنان یادآور شد: این فناوری تنها به تاکسی های درون شهری محدود نشود و از ظرفیت آن برای استفاده از تاکسی های برون شهری وسایر ناوگان عمومی در دستور کار قرار گیرد.
در این نشست که تعدادی از مسوولان دستگاه های اجرایی شهرستان سمنان و بخش خصوصی برای اجرای طرح تاکسی اینترنتی حضور داشتند در مورد مزایا و معایب این طرح تبادل نظر شد.
شهر سمنان یک هزار و 70 دستگاه تاکسی دارد.
7344/6103 خبرنگار: امیر حسین کاشی منش ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.