محمد مهدی فاتح روز دوشنبه در نشست خبری با رسانه ها در سرسرای کوثر دانشگاه صنعتی شاهرود، افزود: تشکیل کمیته و اداره کارآفرینی و مرکز آموزش های آزاد نیز از برنامه هایی است که در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به استقرار یکی از شتاب دهنده های قوی کشور در دانشگاه صنعتی شاهرود، بیان کرد: این مجموعه که در فضای کسب و کار اینترنتی کار می کند با برگزاری رویدادها، گروه هایی را انتخاب و با آموزش، آن ها را به یک شرکت پویا تبدیل کرده و به بیرون از دانشگاه می فرستد.
رییس دانشگاه شاهرود از برنامه ریزی برای تاسیس یک شرکت سهامی خاص خبر داد و گفت: این شرکت که متشکل از استادان و کارشناسان دانشگاه است، خدمات تخصصی آزمایشگاهی، مشاوره و مهندسی ارایه خواهد کرد.
فاتح ادامه داد: دانشگاه تاسیس دفتر انتقال فناوری را به منظور عرضه محصولات و تجاری سازی آنان در دستور کار خود قرار داده است.
وی با بیان اینکه 12 شرکت فناور در مرکز رشد دانشگاه مستقر است، افزود: هم اکنون دانشگاه صنعتی شاهرود دارای یک مرکز رشد به طور مشترک با پارک علم و فناوری استان است و در صدد است یک مرکز رشد دیگر نیز ایجاد کند.
فاتح با تاکید بر لزوم آموزش مهارت شغلی به دانش آموختگان، یادآور شد: انجمن دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شاهرود نیز تشکیل خواهد شد.
وی به برگزاری 2 همایش برای ترویج کار آفرینی اشاره کرد وگفت: نقویت نیروی انسانی ماهر و مبتکر بزرگ ترین مولفه برای حل مشکل بیکاری در کشور است.
رییس دانشگاه صنعتی شاهرود تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه را از جمله نتایج حرکت به سوی کارآفرینی برشمرد و افزود: ارتقای رتبه دانشگاه، اجرای برنامه اشتغال فراگیر مصوبه دولت و افزایش درآمدهای دانشگاه نیز از دیگر مزایای این حرکت است.
فاتح تاکید کرد: حرکت دانشگاه های دنیا به سوی کارآفرینی به 40 سال پیش باز می گردد و دانش آموخته دانشگاه کار آفرین علاوه براینکه بیکار نمی ماند، خودش کار جدید خلق می کند.
رییس دانشگاه صنعتی شاهرود به آخرین اقدامات عمرانی انجام شده نیز اشاره کرد و گفت: تکمیل و تعمیر خوابگاه ها و افزایش 704 تخت خوابگاهی یکی از مهم ترین کارهای انجام شده است به گونه ای که در دفترچه راهنمای کنکور اعلام شده به همه متقاضیان ورود به این دانشگاه خوابگاه داده می شود.
فاتح افزود: خوابگاه تحصیلات تکمیلی دختران نیز با زیربنای چهار هزار و 700 متر مربع با کمک استادان دانشگاه، در حال ساخت است.
وی از تکمیل مسجد با زیربنای یک هزار متر مربع و کارگاه های آموزشی با وسعت 2 هزار و 250 متر مربع در پردیس مهندسی یاد کرد و گفت: ساختمان دانشکده مهندسی مواد نیز با زیربنای چهار هزار متر مربع در حال تکمیل است.
دانشگاه صنعتی شاهرود در سال 95 توانست بر اساس تعداد مقاله های نمایه شده خود، در جایگاه پنجم در میان دانشگاه های صنعتی کشور قرار گیرد.
این دانشگاه همچنین به همراه 43 دانشگاه دیگر کشور در جمع موثرترین دانشگاه های جهان قرار گرفت.
ارتباط با سازمان ها و صنایع ملی و بستن قراردادهای تحقیقاتی و پیوستن به شبکه آزمایشگاه های راهبردی کشور نیز از دیگر موفقیت های این دانشگاه در سال تحصیلی گذشته است.
دانشگاه صنعتی شاهرود شامل چهار پردیس و 14 دانشکده بوده و 11 هزار دانشجو و 352 هیات‌علمی دارد.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.